מיכל סלומון ואביה, בבית המשפט העליון
מיכל סלומון ואביה, בבית המשפט העליוןצילום: אלירן אהרון

שופטי בג"ץ הורו אחר הצהריים (שני) למדינה להבהיר בתוך שבעה ימים את עמדתה בעניין דינה של הקומה השנייה בבית משפחת המחבל אשר ביצע את הפיגוע הקשה בו נרצחו שלושה מבני משפחת סלומון הי"ד.

את ההבהרה דרשו השופטים, לאחר שאתמול במהלך הדיון בעתירה נשאל נציג המדינה בידי עו"ד חיים בלייכר אשר מייצג את משפחת סלומון מה עמדת המדינה ביחס לקומה השנייה אשר אינה נהרסה בידי כוחות צה"ל.

"האם משפחת המחבל תוכל לשוב לבנות אותה מכספי הטרור ולהתגורר שם?" שאל בלייכר את עו"ד רועי שויקה אשר ייצג את המדינה. שויקה השיב תחילה כי לא יינתן למשפחה לבנות את הקומה השנייה אך בהמשך כשנשאל 'אם כך מדוע לא להורסה?', השיב כי יתכן וכן יינתן למשפחה לשוב ולבנות את הקומה השנייה".

"אני שמח שבית המשפט, הבין את האבסורד שבתשובת המדינה והורה להם לתת הבהרות בנושא", מסר עו"ד חיים בלייכר מ'חוננו'.

לדבריו, "האבסורד זועק לשמים, האם המשפחה תוכל לבנות ארמון מכספי הטרור שתקבל בזכות המעשה הרצח הנתעב אותו הם לא מנעו? האם המדינה תיתן יד לכזה דבר? אני חושב שהדברים צריכים להדאיג כל אזרח שחס על בטחונו".

נזכיר כי משפחת סלומון הגישה עתירה לבג"ץ בה דרשה להרוס את בית המחבל באופן מלא, ולא באופן חלקי וזאת לצורך הרתעה עתידית ומניעת פיגועים נוספים. בדיון פנתה מיכל סלומון, אלמנתו של אלעד הי"ד, לשופטים וביקשה כי יורו לכוחות צה"ל להשלים את הריסת בית המחבל.

לאחר הדיון סיפרה מיכל, "פניתי לשופטים ואמרתי להם, שאנחנו פה מסיבה אחת - צריך לייצר כושר הרתעה כדי למנוע את הפיגוע הבא, לאף אחד אין מושג מה זה להיות משפחה שכולה באמת, מאחורי זה יש חיים שלמים, יש הרבה סבל, יש הרבה החלטות שצריכים לקחת לבד. אנחנו פה כדי שהמשפחה הזו, משפחת השכול תסתיים, שלא יצטרפו עוד חברים חדשים. כולי תקווה שבית המשפט יחשוב על הדברים באמת, ויבין שהפקר חיי אדם מתחיל כאן, במניעת ההרתעה".