איתמר בן גל הי"ד עם משפחתו
איתמר בן גל הי"ד עם משפחתוצילום: באדיבות המשפחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד אחר הצהריים (שני) לפיגוע בכניסה לעיר אריאל וסיפר"שוחחתי עם מנכל מד"א, אלי בין, שסיפר לי שהפצוע נפטר".

"אנחנו שולחים תנחומים למשפחה. כוחות צה"ל נמצאים במרדף, ואנחנו נמצה איתם את הדין. אנחנו תמיד עושים את זה. אני שם את מבטחנו בכוחות הביטחון שעושים עבודה מצוינת", הוסיף נתניהו.

השר נפתלי בנט אמר, "אנו כואבים את לכתו בטרם עת של הרב איתמר בן גל ז"ל, תושב הר ברכה שנרצח בפיגוע על ידי מחבל פלסטיני נתעב. הרב בן גל היה אב מסור, איש ערכים שכולו אהבת הארץ והאדם. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. אני שולח תנחומים וחיבוק חם למשפחתו, עם ישראל כולו כואב איתכם באבלכם".

"זהו ניסיון נוסף של הטרור הפלסטיני להלך עלינו אימים באדמתנו. הפלסטינים מוכיחים פעם אחר פעם שפניהם אינן לשלום, אלא לאלימות. לא ניתן להם לשבור את רוחנו. נמשיך לפתח את ארץ ישראל, לבנות ולהיבנות בה, בביטחון וללא פחד", דברי השר בנט.

בפיגוע אחר הצהריים נרצח איתמר בן גל הי"ד, תושב הישוב הר ברכה ואב לארבעה ילדים. הוא פונה במצב אנוש תוך פעולות החייאה ומותו נקבע לאחר זמן קצר. מהחקירה עולה כי מחבל שהיה חמוש בשני סכינים התנפל על היהודי שעמד בכיכר אריאל לכיוון תפוח, פצע אותו ואז פתח בריצה.

לפי עדי ראייה, הנדקר צעק "פיגוע, דקרו אותי" ונפל. עדי הראייה סיפרו כי המחבל הפתיע את הישראלי מאחור והצליח לדקור אותו מספר פעמים בחזה. לאחר מכן התמוטט הפצוע על המדרכה והמחבל נמלט. סריקות נרחבות נערכות בזירה: כוחות ביטחון הוזעקו למקום על מנת לאתר את החשוד.

מפרטים ראשונים עולה כי קצין צה"ל זיהה את המחבל רץ עם הסכינים בידיו לאחר שדקר - וניגח אותו עם הרכב. בשלב זה המחבל קם והמשיך במנוסה: הקצין ניגח אותו שוב עם הרכב והמחבל קם בשנית ונמלט לאזור כיפל חארס.

הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל החלו בחיפושים אחר המחבל בעיירה כיפל חארס. מצה"ל נמסר: "קצין שזיהה את המחבל רדף אחריו ברכבו ופגע בו. המחבל נמלט. כוחות צה"ל סורקים במרחב".