הכירו את הספינות החדשות של חיל היםדובר צה"ל

הספינות והצוללות החדשות בהן יצטייד צה"ל בעתיד הקרוב - יובילו לשדרוג משמעותי בכוחו של חיל הים.

קצין בכיר בחיל הים אומר היום (שני) כי "עם הגעתן ארצה בשנים הקרובות של ספינות הסער 6, חיל הים יהיה במקום אחר. זוהי ספינה שעליה מגוון רב של אמצעים גם התקפיים וגם הגנתיים, דבר שישפר מאד את ההגנה על אסדות הגז, הן הקיימות כמו תמר ולויתן והן אלו שבתכנון כמו כריש ותנין", אמר הקצין.

הוא התייחס גם לנושא הצוללות ואמר כי חיל הים נמצא בשלב ההצטיידות. "5 צוללות הן המינימום שנדרש לנו כדי לבצע את כל הפעולות ואם יהיו שש כפי שאנו מתכננים, זה יהיה אופטימלי. השינויים שעברנו בתחום הימי הם כל כך מהירים, שאנו תמיד מסתכלים הרבה שנים קדימה כדי להיערך לכל תרחיש".

הקצין הוסיף כי אין שום 'רוחות מלחמה', כלשונו, המנשבות באזור. "צריך תמיד לזכור שאנחנו בשכונה הים תיכונית אבל אין שום סימן לאווירת מלחמה. אנחנו תמיד ערוכים לכל תרחיש וגם בחיל הים שמים דגשים על ההערכות והמוכנות".

על האתגרים של החיל סיפר הקצין כי "יש לנו מספר נמלים מצומצם ועוד מספר נתיבי שיט מצומצמים, דבר המצריך את נוכחותנו בגזרות רבות ועל פני שטח נרחב".

הוא הוסיף כי "מכיון שאנו יודעים שבידי החיזבאללה מצויים טילים המכסים את כל השטח הימי שלנו נערכנו לכך והיום כל אסדת קידוח מוגנת בשתי מערכות נפרדות. גם בכיפת ברזל ימית וגם בטילי הברק, 8 מערכות שאמורות לנטרל את האיום אם יבוא.

"מצאנו גם פתרונות לאיומים האוויריים בצפון ובדרום וגם לסוגיית הקומנדו הימי של חמאס בדרום. הנושא מוכר ותפיסת העולם הביטחונית שלנו לא משאירה פרצה שאינה סגורה", הבהיר הקצין הבכיר.