ראש עיריית אריאל, אלי שבירו
ראש עיריית אריאל, אלי שבירוצילום: דוברות עיריית אריאל

ראש עיריית אריאל, אלי שבירו, הגיב לפיגוע הרצחני שאירע היום (שני) בכניסה לעיר, בו נרצח איתמר בן גל הי"ד, תושב הר ברכה ואב לארבעה ילדים.

"התשובה לכל המרצחים היא אחת - החלת הריבונות הישראלית על כל יישובי יהודה ושומרון. בנייה ועוד פעם בנייה - זו התשובה. שהמחבלים ידעו שאנחנו נמצאים כאן לנצח נצחים ואף אחד לא יזיז אותנו מכאן", אמר שבירו.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר מוקדם יותר, "עוד יום, עוד פיגוע. די. בארה"ב כבר שינו דיסקט - הגיע תורנו. רק צעדים חד משמעיים שילמדו שהטרור לא משתלם ישנו את המציאות הנוראית שנכפית עלינו. ביום ראשון הקרוב עולה חוק הריבונות על שטחי יהודה ושומרון לועדת שרים לחקיקה.

''אני קורא לראש הממשלה להצטרף למהלכים ההיסטוריים של נשיא ארה"ב ולשנות פרדיגמה, להחיל ריבונות ביהודה ושומרון באופן מיידי", אמר סמוטריץ'.

אלי שבירו: התשובה לפיגוע - להחיל את הריבונות ביו"שדוברות עיריית אריאל

ראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר, אומרות כי הן רואות בפיגוע בכניסה לאריאל "עדות נוספת לצורך בהחלת ריבונות על יהודה ושומרון, לא רק כמענה ציוני לטרור אלא גם כמהלך שיבלום את הטרור מעיקרו".

"החלת ריבונות ישראל על יהודה ושומרון תבהיר למחבלים ושולחיהם כי מול הטרור מציבה ישראל קיר ברזל של נחישות והיאחזות בארץ ישראל. בנוסף, ריבונות, שגם תיושם בשטח, תבהיר לגורמי הטרור כי ישראל כאן כדי להישאר לנצח ואין בסיס לתקוותיהם להביא ברצחנותם לנסיגתה של ישראל או להישג אחר כלשהו", אמרו השתיים.

לדבריהן, "נסיגות ישראליות הוכיחו בעבר כי הן מהוות דירבון וחיזוק לתקוות הערביות שבכוח הטרור לנצח את ישראל. ריבונות ישראלית תבהיר את ההיפך הגמור ותבער את הטרור מהשורש. אנו קוראות לשרי הממשלה להצביע בעד חוק הריבונות שהגישו חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ׳".