הפלסטינים מפרסמים בשעות האחרונות סרטון המופץ ברשתות החברתיות, המציג את הבית בו הסתתר המחבל שפיקד על חוליית המחבלים שרצחה את הרב רזיאל שבח הי"ד בפיגוע ירי לפני כחודש.

המחבל, אחמד נאצר ג'ראר, תושב ג'נין, חוסל הלילה על ידי כוחות צה''ל, השב"כ והימ"מ. ג'ראר היה פעיל מרכזי בתשתית הטרור האחראית לפיגוע הירי, והשתתף באופן אישי בפיגוע.

בצה"ל חשפו הבוקר פרטים חדשים על מהלך החיסול וגילו כי הלוחמים שחיסלו את אחמד ג'ראר, שיגרו לפחות טיל אחד לעבר המבנה שבו שהה בכפר יאמון ליד ג'נין - ואז החלו להרוס אותו באמצעות דחפור. ג'ראר, שסירב תחילה להסגיר את עצמו, יצא מהבית כשהוא חמוש ברובה M-16 ומטעני חבלה. הוא נורה על ידי הכוחות. על גופתו של המחבל נמצאו כלי נשק מסוג M16 ותיק עם מטענים. לא היו נפגעים לכוחותינו.

מחקירות השב"כ עולה כי חוליית המחבלים מעורבת בניסיונות לבצע פיגועי טרור נוספים ובתכנון פיגועי טרור. חקירת המחבלים שנעצרו לאחר הפיגוע נמשכת גם בשעה זו, ועל יתר הפרטים מוטל צו איסור פרסום.

כך חוסל המחבל שרצח את הרב שבח

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו "החשבון נסגר. אני מברך את צה"ל, השב"כ והימ"מ על פעולה מוצלחת. היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שנפגע בראש החוליה שרצחה את הרב רזיאל שבח ז"ל. אני מקווה ומאמין שבקרוב נשים את היד גם על רוצחו של הרב איתמר בן גל הי"ד".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שוחח עם גורם צבאי בכיר בפיקוד מרכז ומסר בעקבות חיסול המחבל, ''אני מברך כמו כל עם ישראל על חיסול המחבל הנתעב. רוצח שפל כזה הוא בן מוות, אסור להסתפק רק בפעולה כירורגית של המבצע, עצמו צריך לעבור למלחמה נחושה נגד המסיתים והמשלחים והמממנים של הטרור ברשות הפלסטינית, ולהחזיר את המחסומים.

''התשובה האמיתית לטרור, מעבר לפן הביטחוני, היא גדיעת המוטיבציה שלו על ידי צעד התיישבותי מהדהד. אני קורא לראש הממשלה להודיע הבוקר על הקמת יישוב חדש בזירת הרצח בשומרון ולהכריז על תנופת בנייה בהר ברכה'', הוסיף דגן.

פיגוע דקירה באריאל

גם בשעות אלו ממשיכים כוחות צה"ל, משמר הגבול ושירות הביטחון הכללי במרדף אחר המחבל הערבי עבד אל-חכים עאדל עאסי, שביצע אתמול את הפיגוע בכניסה לעיר אריאל, שבו נרצח הרב איתמר בן גל, תושב הר ברכה בן 29, אב לארבעה ילדים.

הלוויתו של בן גל תיערך הבוקר בשעה 10:45 ביישוב הר ברכה.

מרים בן גל, אלמנתו של הרב ואשת החינוך, אמרה כי "היום בצהריים איבדתי את בעלי על אדמת ארץ ישראל, נרצח בגלל שהוא יהודי. אני פה בבית שלי, בבית שהוא לא יחזור אליו. מחר נקבור אותו פה בהר ברכה, ביישוב שהוא כל כך אהב וכל כך רצה לפתח".

הברית לאחיינו של איתמר בן גל הי"דיצחק מלמד

שעות בודדות אחרי פיגוע הדקירה נערכה בהר ברכה ברית מילה לאחיינהּ של האלמנה מרים. הרב בן גל הי"ד גדל ברחובות והיה מורה בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל. הרב בן גל הכיר את הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח לפני כחודש בפיגוע דקירה ליד חוות גלעד.

הפיגוע התרחש סמוך לשעה 14:30 בטרמפיאדה בצומת הכניסה לעיר אריאל. המחבל ירד ממונית שירות פלסטינית, חצה את הכביש לכיוון בן גל, דקר אותו ונמלט מהמקום.

בן גל הספיק לרוץ לעבר אוטובוס שעמד בתחנה, דפק על שמשת הדלת ומיד התמוטט במקום. צוות מד"א פינה אותו במצב אנוש לבית החולים בילינסון בפתח תקווה ושם הוא נפטר מפצעיו.

המחבל השליך את הסכין מידו ונמלט מהמקום באמצעות רכב שהמתין לו באזור. קצין צה"ל שהגיע לזירה זיהה את המחבל, רדף אחריו עם הרכב ופגע בו אך לא הצליח לעצור אותו.