ח"כ שולי מועלם מגיעה לשטח

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, ביקרה הבוקר (שלישי) בשכונת 'נתיב האבות'. היא התייחסה לתחילת העבודות לפריצת דרך במחוץ אל תוך השכונה כדי להקל על פינויה.

"קמנו הבוקר למציאות שבה חודש לפני הפינוי המיותר בנתיב האבות, התחילו לרכז כלים כבדים לפריצת דרכים מבחוץ אל השכונה. איך יכול להיות שאפשר להביא כלים כבדים ולבצע עבודות לפריצת הדרך לקראת גירוש ולממש צווי תפיסה, בזמן שמסבירים שאותם כלים לא יכולים להגיע כדי לבצע את העבודות בחלקה 91 ולהקים קודם כל בתים חלופיים למשפחות משום 'שיש מניעות וקשיים'?", תהתה מועלם רפאלי.

היא ציינה כי "במקביל ישנו ניסיון לעכב ביצוע של הגרוש וההרס עד לסיום ההכנה של חלקה 91 משום שישנה הבנה ברורה בכל שדרות הפיקוד והממשלה שמשפחות אמורות לעבור מבית לבית ולא להיות זרוקות בבית ספר שדה בתת תנאים".

מועלם רפאלי דרשה "לעצור את ההליך של ריכוז הכלים ופריצת הדרך ולבצע קודם כל את עבודות הבנייה לפני הליך הגירוש המיותר כשלעצמו".

לדבריה, "אנחנו לא מתייאשים מניסיונות משפטיים ואחרים לעצור את העוול .הממשלה חייבת לעמוד במילתה ולא להפקיר את התושבים".

הערכות להרס "נתיב האבות"

מוקדם יותר דווח כי כוחות הביטחון נערכים להרס המבנים בשכונת "נתיב האבות" שבגוש עציון, זאת בעקבות החלטת בג"ץ.

מטה המאבק של השכונה פרסם הודעה, "יום פקודה הבוקר פחות מ-24 שעות אחרי שביבי ובנט הבטיחו לעשות הכל למען ילדי נתיב האבות הם שלחו את את כוחות צהל להתחיל בהכנות להרס! בואו עכשיו לעצור את העבודות זוהי קריאת אמת לפעולה, באים עכשיו לנתיב האבות לחסום את עבודות הפריצה של הצבא.

הצבא בשעה זו סולל כבישים ושבילים עוקפים לקראת הפינוי. מנסים לסלול דרכים כדי שהכוחות יוכלו לעשות את זה המהיר".

אורית נוי, תושבת נתיב האבות