הרב הנזיר מוסר שיעור בביתו לפני 60 שנה
הרב הנזיר מוסר שיעור בביתו לפני 60 שנהצילום: מכון נזר דוד

בבית "אריאל" שבשכונת בית וגן בירושלים (רח' הפסגה 5) יפתח הערב (שלישי) בשעה 19:45 בית המדרש "נזר דוד".

בית המדרש יעסוק בלימוד משנתו של תלמידו הגדול של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל ועורך סדרת ספריו "אורות הקודש", הרב דוד כהן זצ"ל הידוע בשם "הרב הנזיר" על שום מנהגי הנזירות שנהג.

בית המדרש נוסד קרוב ליובל שנים אחרי פטירתו של הרב הנזיר נועד לציבור הרחב ואף עזרת הנשים פתוחה.

"הרב הנזיר עצמו התחיל בשיעור לתלמידיו בביתו ברגע שהרבנית שרה התיישבה בצדו השני של השולחן", מסביר ראש מכון נזר דוד הרב הראל כהן.

במהלך 25 השנים האחרונות פרסם מכון "נזר דוד" ספרים רבים של הרב הנזיר ופירושיו של הרב הנזיר לספר אורות הקודש עומדים לצאת לאור בחודש הבא. "רבים הוגים בכתבי הרב הנזיר והשקיקה לשמוע שיעורים במשנתו גדולה", מסביר ראש המכון.

בראש בית המדרש עומד נינו של הרב הנזיר הרב יונתן קראוס, מי שיזם את הקמתו, המשמש יו"ר ההנהלה בבית אריאל מאז נפטר סבו הרב שאר ישוב כהן זצ"ל רבה של חיפה, לפני כשנתיים.

שיעורי בית המדרש יימסרו בבית הכנסת "משכן דוד" שהקים בבית אריאל הרב שאר ישוב כהן על שם אביו הרב הנזיר.

על מטרתו העיקרית של בית המדרש החדש משיב הרב יונתן קראוס, "זו הזדמנות לרבים רבים שחיכו לפתחים ושערים לתורתו העמוקה לבוא ולשתות ממימיו מפי תלמידיו ותלמידי חכמים העוסקים בתורתו".

בשלב ראשון יתקיימו שני שיעורים בכל יום שלישי בשבוע בשמונה השבועות הקרובים.

בכל שבוע יהיה מוסר שיעור אחר. השיעור הפותח יימסר הערב על ידי הרב אורי שרקי. בשבועות הבאים ימסרו שיעורים גם על ידי תלמידיו של הרב הנזיר הרב חיים דרוקמן והרב יצחק שילת.

בכל שבוע לאחר השיעור הראשון יימסרו שיעורים סדרתיים ע"י חבר המכון הרב ד"ר צמח הלפרין.