​​​​​​​פרופ' רבקה דרזנר-פולק
​​​​​​​פרופ' רבקה דרזנר-פולקצילום: דוברות הדסה

פרופ' רבקה דרזנר-פולק, מומחית ברפואה פנימית, אנדוקרינולוגיה וגריאטריה, ופרופ' מן המניין באוניברסיטה העברית, היא המנהלת החדשה של המחלקה לאנדוקרינולוגיה ומטבוליזם במרכז הרפואי הדסה.

דרזנר-פולק תחליף את פרופ' בנימין גלזר, אשר יוצא לגמלאות לאחר שניהל את המחלקה במשך 16 השנים האחרונות ויוסיף לעסוק בקליניקה ובמחקר בהדסה.

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, אמר "אני סמוך ובטוח כי פרופ' דרזנר-פולק, אשר שותפה לעשייה של המחלקה בהדסה מזה שנים רבות, תנהיג מחלקה חשובה זו ותובילה לגבהים חדשים בזכות נסיונה העשיר, נחישותה ויכולותיה הניהוליות והמקצועיות".

פרופ' דרזנר-פולק, בוגרת הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים, סיימה את התמחותה ברפואה פנימית במרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים.

בהמשך, התמחתה באנדוקרינולוגיה ובגריאטריה בבית החולים "בית ישראל" בבוסטון המסונף לאוניברסיטת הרווארד, ולאחר מכן עבדה שם כרופאה בכירה וכחברת סגל אקדמי. תחום התמחותה הקליני והמחקרי הינו אנדוקרינולוגיה של העצם ומשק הסידן, אנדוקרינולוגיה כללית, ואנדוקרינולוגיה של ההזדקנות.

בשנת 2003 הצטרפה פרופ' דרזנר-פולק למחלקה לאנדוקרינולוגיה ומטבוליזם בהדסה עין כרם ושימשה כרופאה בכירה וכמנהלת השירות למחלות עצם מטבוליות.

מאז השתלמה בבתי החולים Massachusetts General Hospital ו- Brigham & Women’s Hospital בבוסטון באנדוקרינולוגיה של ההזדקנות וברפואה מותאמת אישית וממשיכה לקיים קשרי עבודה ושיתופי פעולה מחקריים רצופים עם רופאים וחוקרים במוסדות אלה.

בנוסף, בין 2006-2011 הייתה פרופ' חבר עמית בפיזיולוגיה באוניברסיטת TUFTS בבוסטון. פרופ' דרזנר-פולק חברה באגודה הישראלית לאנדוקרינולוגיה, האגודה האמריקאית לאנדוקרינולוגיה והאגודה האמריקאית למחלות משק הסידן.

מחקריה פורסמו בירחונים מדעיים מובילים, והוצגו בכנסים בינלאומיים. היא זכתה למענקי מחקר תחרותיים כולל מטעם הקרן הלאומית למדע, ומוכרת בארץ ובעולם כמומחית בתחום אנדוקרינולוגיה של אוסטיאופורוזיס, מחלות משק הסידן וההזדקנות.

עם מינויה, אמרה פרופ' דרזנר-פולק: "למחלקה לאנדוקרינולוגיה בהדסה מסורת מפוארת של הכשרת אנדוקרינולוגים מעולים, מצוינות קלינית ומחקרית וחדשנות. מטרתי להמשיך ולקדם מצוינות בתחומי הסוכרת, גידולים נוירו-אנדוקריניים, ומחלות משק הסידן, ולפתח תחומים שלא עסקנו בהם עד כה כמו השמנה, אנדו-אונקולוגיה, אנדוקרינולוגיה של הזדקנות ופיתוח כלים לרפואה מותאמת אישית. זאת, תוך שיתוף פעולה הדוק עם אנדוקרינולוגים בקהילה הרואים במחלקתנו את ביתם המקצועי".