איילת שקד
איילת שקדצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) את חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי של שרת המשפטים, איילת שקד, לקראת קריאה שנייה ושלישית.

זאת, לאחר ששרת המשפטים הגדירה את הרפורמה בתחום כפרויקט דגל שלה.

מדובר באחד ממהלכי החקיקה המשמעותיים ביותר שנעשו בעשרות שנים האחרונות בתחום האזרחי ומהווים מהפכה של ממש בתחום משפטי מרכזי אשר משפיע על המשק ועל חייהם של עשרות אלפי אזרחים במדינת ישראל.

החוק קובע מסגרת חקיקתית מודרנית ומקיפה לתחום חדלות הפירעון. בנוסף, הוא משנה את סדרי הנשייה, מקטין את החלק של הנושים המתוחכמים ורשויות המדינה לטובת הנושים הקטנים.

כמו כן, בכל הנוגע להליכי חדלות פירעון של יחידים, הצעת החוק מציבה את השיקום כערך מרכזי, כך שהיא מאפשרת לחייבים מסלול ידוע ומוגדר לשיקום ולהפטר, זאת תוך שמירה על איזון ויצירת מנגנונים שימנעו מחייבים חסרי תום לב לנצל לרעה את ההליכים.

יצוין כי הצעת החוק קובעת מנגנונים שיסדירו הליכי חדלות פירעון בינלאומיים ובכך שמה את מדינת ישראל בשורה הראשונה של חקיקה מודרנית בתחום.

שקד אמרה הערב, "עוברים למאה ה-21 עם דגש על שיקום. אחרי שלוש שנים של דיונים מפרכים, אנחנו משלימים את המהפכה בתחום פשיטות הרגל. אישור ועדת חוקה את חוק חדלות פירעון הוא בשורה חברתית חשובה.

''עם כניסתי לתפקיד הגדרתי את החוק כפרויקט דגל ואני שמחה שהוא מגיע לסיומו. אני מודה לח''כ ניסן סלומינסקי, לח"כים, לאבי ליכט ולספי זינגר על עבודתם המסורה", הוסיפה שרת המשפטים.