כוס קפה
כוס קפהiStock

קפה הוא בין המשקאות הפופולאריים בעולם בכלל ובישראל בפרט, לכן כדאי להכיר את מגוון הסוגים והטעמים שלו. חושבים שאתם יודעים הכל על הקפה? הנה המדריך שיגלה לכם אחרת

ישראלים אוהבים לשתות קפה. הפסקת קפה היא עבורנו חלק בלתי נפרד מהמסורת והתרבות, מה גם שכל אחד מאתנו מביא לידי ביטוי את המומחיות שלו בצורה מעט שונה. עם זאת, קפה הוא כמובן אחד המשקאות הפופולאריים בכל רחבי העולם ולא רק בישראל.

את ההוכחה האולטימטיבית לפופולאריות של המשקה המעורר ניתן לראות במספר מכונות הקפה שנמכרות מדי יום. מכונת קפה היא כבר מזמן לא רק סמל סטטוס אלא כלי יעיל להתמודדות עם השגרה, תירוץ להפסקה ומקום מפגש לאירועים חברתיים. מצד שני, רק מעטים מכירים את מגוון הסוגים והטעמים שאפשר להכין עם המכונה.

כל המדינה והקפה שלה

יש כמה סוגים פופולאריים של משקאות קפה שאותם כולם לוגמים. סוג הקפה הנפוץ ביותר הוא אספרסו, ואותו מכינים על ידי הפעלת לחץ קיטור ועירוי מים דרך פולי קפה או קפסולה ייעודית. האספרסו משלב בצורה מושלמת בין טעם, ארומה וקרם ופולי הקפה שמיועדים להכנתו מתאפיינים בחמיצות נמוכה ומרירות גבוהה.

קפוצ'ינו נחשב למשקה קפה סולידי יותר כי מכינים אותו ממנת אספרסו, שליש כוס חלב חם ושליש כוס חלב מוקצף. את הקפוצ'ינו מגישים באופן מקצועי בתוך כוס מחרסינה שמטרתה לשמור על החום טוב יותר מאשר כוס זכוכית או נייר, אז קחו את זה בחשבון בפעם הבאה שאתם מארחים חברים ומשפחה.

סוגי קפה נפוצים בישראל אך פחות מוכרים בעולם הם הקפה הנמס וקפה הבוץ. קפה נמס מכינים מערבוב של אבקה עם מים או חלב, בעוד קפה בוץ הוא תוצר של שיטה ישראלית שבה מוזגים מים בטמפרטורה גבוהה אך לא רותחת לכוס ובה פולי קפה טחונים דק. לשם השוואה, בארצות הברית ובאירופה מעדיפים קפה פילטר – אותו משקה שמוכן ממזיגת מים חמים דרך מיכל עם פילטר המכיל קפה – אך בישראל הוא הרבה פחות שכיח.

סוגי הקפה שכדאי לכם להכיר

זני הקפה מגיעים מכל רחבי העולם וכל ביקור בבית קפה הוא הזדמנות מצוינת לטעום זנים חדשים. הבעיה היא שקשה לעקוב אחר החידושים בתחום, מה גם שגם סוגי הקפה המסורתיים מגוונים מכפי שנהוג לחשוב. הפתרון הוא להכיר כל פעם סוג חדש אחר של קפה ולתת עדיפות לפרנצ' ונילה, פרפה ומקיאטו.

פרנצ' ונילה, במקור בסיס רפרפת ביצים, עשוי מנת אספרסו עם חלב קר בתוספת חומרי טעם וניל. פרפה גם הוא משקה קר אך מכינים אותו מאבקת קפה נמס שהומסה והוקצפה, בעוד מקיאסטו הוא אספרסו עם כפית חלב מוקצף שמיועד לאניני טעם עדינים במיוחד. בחרו סגנון שעושה לכם את זה ולא תתחרטו.