ארכיון
ארכיוןצילום: דובר צה"ל

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הניה, התקשר לאמו של המחבל אחמד ג'ראר שרצח את הרב רזיאל שבח הי"ד.

במהלך השיחה אמר כי "השהיד אחמד הוא הבן שלנו ובנה של כל האומה האסלאמית". הניה הדגיש כי מותו של אחמד "פתח את הדלת במלואה לצעירים הפלסטינים המתקוממים אל מול הכובש", כך דווח בערוץ 10.

בתוך כך המצוד אחר המחבל כרים עאדל עאסי שרצח את הרב איתמר בן גל נמשך. כוחות מהחטיבה המרחבית "שומרון" של צה"ל פעלו בעיר שכם במטרה לאתר את המפגע.

במהלך הפעילות נעצרו 7 חשודים שהועברו לחקירת כוחות הביטחון.

בטלוויזיה של חמאס דיווחו על כוחות רבים של צה"ל שנכנסו בסביבות השעה 19:00 לתוך העיר שכם וכיתרו את ביתו של המחבל בשכונת אלג'בל במזרח העיר. במהלך הפעילות סביב הבית התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-500 פלסטינים שיידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הכוחות. בתום הפעילות דיווח משרד הבריאות הפלסטיני על הרוג ועשרות פצועים כתוצאה מאש צה"ל.

מוקדם יותר אמש התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיגועים בו נרצחו הרב רזיאל שבח לפני כמעט חודש, והרב איתמר בן גל אתמול. "הבטחתי לאלמנה של הרב רזיאל שבח ז"ל שאנחנו נבוא בחשבון עם רוצחו", אמר נתניה במהלך סיור בגבול הצפון עם חברי הקבינט ובכירי צה"ל.

"אני רוצה לשבח את השב"כ, את הימ"מ ואת צה"ל שעשו בדיוק את זה. כך יהיה גם עם הרוצח המתועב של איתמר בן גל ז"ל. כולנו עם המשפחה, כולנו עם האלמנה".

"אני מתרשם מהעבודה הגדולה שצה"ל עושה כאן כדי להגן על גבולותינו ולהגן על מדינתנו", אמר ראש הממשלה בסיום הביקור. "פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואני לא מציע לאיש שינסה אותנו".