ראשי הישיבה באשקלון
ראשי הישיבה באשקלוןצילום: ישיבת ההסדר באשקלון

לחצו כאן כדי לחזק ולתמוך

למתבונן מבחוץ קשה להבין את סוד ההצלחה של ישיבת ההסדר באשקלון. אחרי הכל, ישיבות רבות יש בארץ, אלפים מ"טובי בנינו" משקיעים את מרצם וכוחם בתורה, בעבודה ובגמילות חסדים, אז מה ה"חידוש" הגדול?... אך מסתבר שיש דברים שכדי להבין אותם צריך להיות אשקלוני.

ישיבת ההסדר באשקלון הוקמה לפני כעשר שנים. בראשות הישיבה עומדים הרב אביהוא פישפדר ששב משליחות תורנית חינוכית בארה"ב לפני כ 15 שנים והחליט להיות בעצמו אשקלוני - כדי לתרום לקהילה.

הרב יגאל הדאיה ,בעבר רב היישוב גדיד וממגורשי גוש קטיף, וכיום ראש הכולל בישיבה ורב היישוב יד בנימין.

מתנורים ושמיכות ליחידות המובחרות

מיום הקמתה, משלבת הישיבה בצורה יוצאת דופן בין המודל ה"ישיבתי" לבין עשייה חברתית עמוקה. "אנו לא מביטים רק פנימה אלא אדרבה - פועלים כמגדלור שמשפיע על הסביבה כולה" מגדיר זאת הרב הדאיה, וממשיך - "זו הדרך לגדל בחורים שהם יראי שמיים ואוהבי ד' מצד אחד, אך מחוברים חזק לעשייה מצד שני".

הגישה המכילה והתומכת כלפי כל תלמיד יוצרת את התנאים לשילובם וקידומם של נערים רבים שרק כאן מוצאים את הדרך העולה בית א-ל. "מיומם הראשון בישיבה הם מגלים מחויבות ואחריות לעשייה. זה מתחיל בחלוקת שמיכות ומפזרי חום לקשישים, וממשיך בשירות צבאי דווקא ביחידות מובחרות מתוך רצון לעשות דברים גדולים למען עם ישראל" מספר הרב פישפדר.

לעָבדה - ולשָמרה!

סדר היום בישיבה שם במרכז את לימוד התורה, כמובן - לימוד מתוך אמונה, ונטיעת היסודות לחיי תורה בצבא ובאזרחות. גם בהפסקות התלמידים מתרכזים בעשיית טוב: במשך שנה שלמה התנדבו התלמידים על חשבון זמנם הפרטי בבית אבות בעיר, ועודדו את רוחם של הקשישים.

במבצע צוק איתן פעלה הישיבה לאורך כל תקופת הלחימה. במקביל לקיום לימוד התורה כסדרו קלטה הישיבה מתנדבים מכל הארץ, העניקה להם אש"ל מלא ושימשה כ"בסיס" שממנו יצאו מתנדבים לסייע לאוכלוסייה המותקפת. התלמידים אפילו ערכו קניות עבור תושבים שהיו מרותקים לביתם!

לאחרונה פנתה המשטרה בבקשה לישיבה לקחת חלק בכיתת הכוננות לשעת חירום המופעלת בעיר כחלק מההיערכות לאיומים ביטחוניים שונים. תלמידי הישיבה בהובלת הרב פישפדר נעתרו למשימה ברצון רב.

אידיאליסטים כאן ועכשיו

החיבור לתושבי העיר בכל הגילאים, ובייחוד לתושבי שכונת עתיקות הסמוכה לישיבה, יוצר עוד ועוד יוזמות. מלימוד תורה עם מבוגרים ועד פרויקטים של העשרה יהודית לילדים לקראת החגים, הפעלת גמ"ח למשפחות נזקקות, ועוד ועוד.

בית מדרש לאברכים

לפני כשנה וחצי ביצעה הישיבה מהלך חשוב נוסף, עם פתיחת בית מדרש לאברכים והקמת קהילה צעירה של אברכים בשכונת עתיקות. שמונה זוגות צעירים ואידיאליסטיים, בחרו לבוא ולהתגורר בעיר ולצמוח מכאן. כך, לצד הלימודים לקראת מבחני הרבנות הראשית הם משמשים כרבנים בגני הילדים, מכינים נערים לבר מצווה, מוסרים שיעורים לקהל הרחב, משתלבים בפעילות ההתנדבותית בעיר - וכל זה תוך שנה וחצי בלבד!

עם הפנים קדימה

יום ההתרמה המיוחד מגייס את כלל ידידי הישיבה ותומכיה לשותפות בעשייה. "אנו שואפים לגדול בכל" אומר הרב הדאיה - "במספר האברכים, במגוון הפעולות, בלימוד התורה בכמות ובאיכות - וקוראים לכולם להיות באורות ולהירתם למשימה החשובה!"

לחצו כאן כדי לחזק ולתמוך

כשישיבה מצמיחה קהילה, כולנו באורות!