ראיון עם ראש ממשלת פולין
ראיון עם ראש ממשלת פוליןצילום: ערוץ 7


ד"ר יוסף שרביט מאוניברסיטת בר אילן ומכללת אפרתה אומר בראיון לערוץ 7 כי אין לו ספק שהחוק הפולני יאושר בסופו של דבר.

"מדובר פה במהלך שנועד להמתיק את הגלולה המרה ומנוי וגמור להבנתי עם פולין להתכחש ולהכחיש את חלקם של הפולנים בתולדות השואה", ציין שרביט.

לדבריו לפולין יש עניין להסיר מעליהם את העוול הנורא של השואה, "חלקם הנורא באותה תקופה ידוע, ולא במקרה הנאצים החליטו להקים את ששת המחנות על אדמת פולין גם דמוגרפית רבים מיהודי העולם התגוררו במזרח אירופה וגם כי הם ידעו היטב שהפולנים יהוו רוח גבית להחלטה על השמדת עם ישראל ולכן ההחלטה להקים את ששת המחנות בפולין הייתה טבעית".

ד"ר שרביט מעריך שתהליך הכחשת השואה יתפשט לכל אירופה, "זה תהליך די צפוי שיפקוד את כל אירופה תהליך של התכחשות והכחשת השואה שעד כה אומצה גם על ידי העולם הערבי. אירופה תכנס למהלך הזה כי העול כבד מנשוא".

לדבריו כמו שואת היהודים במצרים העתיקה כך גם השואה סתיזכר רק על ידי העם היהודי, "פול רוטשטיין עזרא שעסק בכרונולוגיה של העמים ותולדות עם ישראל הראה כיצד יש בכרונולוגיה ההיסטוריות נרטיב מגמתי להסתיר דברים".

"הוא טוען שהמסמך האחרון שמתעד לדוגמא את שואת העם היהודי במצרים הקדומה זה התנ"ך. מי שמתעסק במצרים העתיקה מגיע למסקנה שהייתה במצרים תרבות עתיקה חשובה ואיש לא מתעד את מה שארע במצרים הקדומה והיהודים שהושמדו.

"הוא גם טוען שזה מה שעתיד להיות בזמננו והיחידים שיעידו על האירוע הנורא הזה אלו יהיו היהודים והמקורות הישראלית ומכוני המחקר היהודים והישראלים, היחידים שיוותרו כדי להעיד על שואת יהודי אירופה. על התרבות האירופית רובצת אחריות ועול כבד שגורם להם לרצות להכחיש את השואה".