אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

איש התקשורת אהרון גרנות תושב קרית ארבע יו"ר עמותת "עושי חיל" מספר על הפרויקט של אימוץ חיילים חרדים שנזרקו מבתיהם.

"זה קרה לפני שנה וחצי כעיתונאי הייתי מקבל מידי שבוע אוסף מרשים של כל הפשקווילים של העדה החרדית, יום אחד אני רואה מודעה נגד חייל חרדי שכל חטאו היה שהוא למד מסכת תענית תוך כדי הטירונות ועשה סיום מסכת בהשבעה של גבעתי.

אמרתי לעצמי חייל כזה אני רוצה להזמין אליי לשבת הביתה, הוא הגיע ונדבק לנוער של קריית ארבע שאלתי אותו לאן אתה חוזר במוצאי שבת? הוא השיב לי שיש לו דירה של האגודה למען החייל וסיפר לו את הסיפור שלו שהמשפחה ניתקה איתו קשר".

גרנות מספר "החייל הזה חוזר לדירה עם רהיטים אבל אין לו משפחה, זה יותר גרוע מחייל בודד שיש לו לפחות אבא ברוסיה שיכול מדי פעם לדבר איתם בטלפון פה אין לו כלום. אמרתי לו אתה בא אליי לקרית ארבע אני מעכשיו המשפחה שלך עזרתי לו בשכר דירה והוא התחיל לגור כאן. יום אחד אני מתקשר אליו לבסיס עונה לי חייל אחר ששואל אותי אם אני אהרון גרנות ואז בלי להתבלבל הוא שואל אותי אם אני יכול לאמץ גם אותו. נסעתי אליו למוצב מול עזה עם פיצה ושתייה ישבתי איתו ושמעתי סיפור מזעזע ובשבת הוא כבר היה אצלי בקריית ארבע.

את החייל השלישי מאלעד שזרקו מהבית באתי לקחת עם הרכב ביום חמישי ואז כבר הבנתי שיש לי כאן עסק השמועה עברה מפה לאוזן והיום יש לנו כבר שמונה דירות 26 חיילים חרדים בודדים ועוד רגע הדירה התשיעית".

גרנות מספר על ההווי המיוחד וההתגייסות של תושבי הקריה, "אצלנו מחכה להם בית חם חיבוק ונשיקה, לכל דירה יש משפחה מלווה כולל אותי ותושבי קרית ארבע עומדים אצלי בתור כולם רוצים להיות משפחה מאמצת. אנחנו מתקשרים אליהם מבקרים אותם גם בבסיס ומשתתפים בטקסים. בכל ליל שבת כולם אוכלים ביחד סעודה משותפת וביום שבת אוכלים אצל המשפחה המאמצת. בסעודת פורים כשכולם כמעט יגיעו לחופשה אנחנו כבר נשכור אולם בקרית ארבע".

גרנות מקווה להצליח בגיוס הכספים כדי שהעמותה תוכל להמשיך בפעילותה החשובה, "יש עוד כל כך הרבה חיילים חרדים בודדים שרוצים להגיע אלינו אבל כרגע אין לנו תקציב, הרמנו פרוייקט של גיוס כספים בעזרת Giveback ואנחנו מקווים לעמוד בסכום של 80 אלף שקל כדי שנוכל להמשיך בפעילות הזו".