פאודה בבית הנשיא
פאודה בבית הנשיאצילום: מארק ניימן/ לע"מ

מאות לוחמי ימ״ס התקבצו הבוקר בבית הנשיא בירושלים לבוקר של הפוגה ורענון מהפעילות המבצעית הקדחתנית.

בין מעצר למצוד, ביקש נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, להודות ללוחמי הימ״ס והזמין אותם לצפייה משותפת בסדרה ״פאודה״ ושיחה עם יוצרי הסדרה, חלקם לוחמים מסתערבים בעברם.

הלוחמים הגיעו מאזור יהודה ושומרון, ירושלים והדרום יחד עם תת ניצב עוזי לוי, סגן מפקד מג"ב, סגן ניצב ד', מפקד יחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים וסגן ניצב צ', מפקד יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש. בין היתר פגשו הלוחמים את יוצרי הסדרה מבית ״yes״ אבי יששכרוף וליאור רז ואת השחקנים איציק כהן ויעקב זדה-דניאל.

הנשיא פנה אל מפקדי וחיילי הימ"ס ואמר, "התכנסנו כאן היום לצפות בפרק מהסדרה 'פאודה'. בתרגום חופשי: תוהו ובוהו, כאוס. עבורכם, לוחמי ומפקדי ימ"ס, לא מדובר בעוד סדרת טלוויזיה. בשבילכם 'פאודה' היא הרבה יותר מזה. היא מציאות יומיומית, שגרה ודרך חיים. אתם פועלים בזירות העוינות ביותר, במקומות המורכבים ביותר, נטמעים בסביבה זרה, פעמים רבות תוך סיכון חייכם. שום תסריטאי ושום סדרת טלוויזיה, ויסלחו לי, אבל אולי גם יסכימו איתי יוצרי 'פאודה', שמכירים את עולם המסתערבים מקרוב לא יוכלו לתאר את מכלול הפעילות שלכם. כי אצלכם המציאות מרשימה עוד יותר מאשר בסדרה."

"'בתחבולות תעשה לך מלחמה'," המשיך הנשיא והוסיף: "ללא ספק אתם עשירים בתחכום, ביצירתיות, בתעוזה, ביכולות מבצעיות ומודיעיניות. אבל היתרון החשוב ביותר שיש לכם זו היכולת להרגיש בבית גם אצל מי שהוא יריב מר ואכזר, לראות את המציאות דרך העיניים שלו. אתם רואים את השכנים שלנו לא רק דרך כוונות, אלא בעיניים ממש, ולצד זה עליכם להיות דרוכים, להתכונן, להקדים את האויב במחשבה ובמעשה כדי שברגע האמת הפעולה תהיה מהירה, עוצמתית, מדויקת וחפה מטעויות. אמצעי הלחימה הטוב ביותר שלכם הוא המשאב האנושי, האדם. כל אחד ואחד מכם."

"השנה אנו מציינים שבעים שנה לתקומת מדינת ישראל," המשיך הנשיא. "עם ישראל ממשיך להילחם על קיומו. הפעולות שלכם נגד מאות מטרות בשנה באינספור פעולות ומבצעים, הצילו וממשיכות להציל חיים. אני מקווה ויבוא יום, ושכנינו יקבלו את עובדת קיומנו ויחליטו שטוב להם לחיות איתנו בשלום ואתם תנצלו את הכישורים שלכם להמליץ על קפה טוב בג'נין. אתכם, לוחמי ומפקדי ימ"ס, אי אפשר לקנות ואי אפשר לשכפל. כאלה, כמוכם - חדורי תחושת שליחות, מסירות, אהבת העם והארץ, יש רק לנו, רק כאן. ועדיין, 'פאודה' על יוצריה ושחקניה מביאה כבוד גדול למדינת ישראל בכך שהיא מציגה את תמונת המציאות המורכבת בתוכה אנו חיים. אשרי המדינה שאלה הם יוצריה, ועוד יותר מזה, אשרי המדינה שאלה הם בניה. היו ברוכים."

בשיחה שהתקיימה בין הלוחמים והיוצרים לאחר ההקרנה, אמרו ליאור רז ואבי יששכרוף יוצרי הסדרה שמשמח אותם במיוחד להקרין אותה בבית הנשיא ובפני מי שהם ההשראה, לוחמי הימ"ס.

אחד הלוחמים שאל את רז על הקושי להיכנס לדמויות בסדרה ובעיקר במעבר בין הצד הפלסטיני לצד הישראלי, רז צחק ואמר שהוא חושב שהשחקנים הכי טובים הם הלוחמים שיושבים מולו כרגע, "אם אני לא אשחק טוב מקסימום יכתבו עלי בעיתון שלא הייתי טוב, אם אתם תשחקו לא טוב זה יעלה בחיי אדם. אין לי ספק שהמשחק שלכם טוב משלי".

הלוחמים שאלו את יששכרוף אם לא חשש שבכתיבה ובסדרה יחשפו דרכי פעולה של היחידות המסתערבות, יששכרוף ענה: "החשש הפלסטיני ממסתערבים קיים עוד הרבה לפני 'פאודה', לא חידשנו דבר ממה שלא ידוע כבר. היינו מאוד אחראים." את השיחה הנחתה העיתונאית גילי כהן.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ