לאסור את הבורקה
לאסור את הבורקהפלאש 90

הצעת חוק חדשה בדנמרק תטיל קנס של 1670 דולר על מי שתחבוש בורקה או כל כיסוי פנים מוסלמי אחר. בכך תצטרף דנמרק למדינות נוספות שכבר אוסרות כיסוי פנים.

הצעת החוק אמורה לעלות בימים הקרובים להצבעה בפרלמנט בדנמרק וככל הנראה תאושר על ידי חברי הפרלמנט לאחר שהיא זוכה לרוב ברור. ההצעה אוסרת חבישת בורקה או כל כיסוי פנים מוסלמי אחר במקומות ציבוריים.

שר המשפטים הדני, פפה פאולסן, אמר כי "כיסוי הפנים מנוגד לערכי החברה בדנמרק. זה לא תואם את הערכים שלנו או את הכבוד לחברה, כאשר מכסים את הפנים בפומבי. עם החוק האוסר את כיסוי הפנים, אנו נציב את הקו ונדגיש כי כאן בדנמרק אנו מראים כבוד אחד לשני ומדברים פנים אל פנים".

הוא הוסיף כי "כמובן שניתן יהיה לחבוש צעיפים או כובעים במהלך החורף". אם החוק יאושר כצפוי, תצטרף דנמרק לשורת מדינות באירופה שכבר אסרו את חבישת הבורקה או כל כיסוי פנים מוסלמי אחר בשנים האחרונות.

גם חברי מפלגת הימין "מפלגת העם" הודיעו כי יתמכו בהצעה. "אנו מאמינים שהבורקה והניקאב הם סמלים של שליטה חברתית, כאשר אנו רואים נשים החיות תחת נישואים אלימים ובכפייה ומורחקות משוק העבודה בדנמרק בגלל שהן נאלצות לחבוש כיסוי פנים" נמסר בהודעת "מפלגת העם".

הצעת החוק גם תזכה לתמיכת מפלגת "הברית הליברלית" בפרלמנט הדני. "הבורקה והניקאב הם לא בגדים איסלאמיים אלא בעיקר סלפיסטים. הסלפיזם היא בעיה מאוד קשה, זו האידאולוגיה של דעאש , אל קאעידה והטליבאן שעמם היינו במלחמה וכמובן שעלינו להילחם בהם כאן בדנמרק", אמר חבר "הברית הליברלית" הנריק דאהל.

אוסמה אל סעדי, אימאם מוסלמי המתגורר בדנמרק שעורר סערה בעבר כאשר התבטא בזכות דעאש, יצא בחריפות נגד הצעת החוק. "זו דיקטטורה, בה מוסלמים אינם יכולים לקיים את אמונתם. כמוסלמים, אנו מדוכאים בדנמרק תחת ממשלה שנלחמת בנו. אי אפשר לומר יותר שיש כאן חופש דת", אמר אל סעדי.