איתמר בן גל הי"ד
איתמר בן גל הי"דצילום: יצחק מלמד

שר החינוך נפתלי בנט ביקר היום (רביעי) בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל וחיזק את התלמידים והמורים, לאחר שאיבדו את אחד הרמ"ים, הרב איתמר בן גל הי"ד שנרצח בפיגוע באריאל.

ראש הישיבה הרב שרגא פרוכטר מספר לערוץ 7, על האוירה הקשה בישיבה. "אני מנסה בכוחות עילאיים שה' נותן לי, לשדר בטחון ואור. עשינו שתי פינות הנצחה של משניות, תהילים ונרות נשמה. יש שם אלבומים בהם כל אחד יכול לרשום למשפחה מה הוא מרגיש".

הרב פרוכטר הודה לשר בנט שהגיע לתמוך בתלמידים ובצוות. "תמיד הערכתי אותו מאוד, היום אני מעריך את השר בנט כפל כפליים".

"בדרך להלוויה התקשרו אלי ממשרד החינוך - ואמרו לי שהם רוצים להעביר לי את השר בנט שידבר איתי. הוא שאל אותי מה שלומי ואמר שהוא רוצה לחזק ולחבק אותי חיבוק אמיתי וחזק", מספר הרב פרוכטר.

הוא מוסיף, "אחר כך הודיעו לי שהוא יבקר אותנו הבוקר בישיבה ואכן כך היה. השר בנט הגיע וישב עם כל תלמידי הישיבה בבית המדרש. הוא דיבר דקות ארוכות, ממקום עוצמתי ומחבק. הוא סיפר להם מה הממשלה עושה כדי לתפוס את הרוצח - ועל כך ששמע רבות על הרב איתמר הי"ד".

"לאחר מכן הוא נפגש עם הצוות של הישיבה, שמע את המורים ואז נפגש עם הכיתה של הרב איתמר כיתה ח'5. השר היה מאוד נרגש. הוא נתן יד לכל אחד ואחד מהתלמידים - ואמר להם שהוא לא בא לנאום אלא לשמוע אותם. הם סיפרו לו על הפחדים שלהם. אחד אמר לו שהם מרגישים שהם בסרט ושאולי הרב איתמר יחזור. אחר שאל אותו, איך זה יכול להיות שהרב איתמר לימד אותם עד אחת ורבע ואחרי שתיים הוא כבר לא היה", אומר הרב פרוכטר.

ראש הישיבה מספר על התכניות עבור הכיתה שאיבדה את מחנכה. "בינתיים עד סוף השבעה, מנהל החטיבה שהיה ר"מ בעבר, לקח אותם עם המון חיבוק ואהבה כדי לחזק אותם. גם אני נכנס אליהם ויש עוד חשיבה לגבי ההמשך. גם ההורים כל הזמן בתמונה. ביקשתי שמי שמגיע להלוויה שיגיע גם עם ההורים. היה חשוב לנו שתהיה סגירת מעגל אבל יחד עם ההורים".

"אלה ימים לא קלים. אנחנו נותנים לגיטימציה לבכי, לעצב ומעודדים אחד את השני. עם ישראל חזק. אנחנו נבנים מייסורים ולא סתם אומרים שעם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. אנחנו כמובן עוקבים מקרוב לראות אם יש ילדים שמתקשים בהתמודדות הזאת. כל יום יוצא מכאן אוטובוס עם תלמידים ושני ר"מים לשבעה. אנחנו נמשיך לעד לזכור את הרב איתמר", מסכם הרב פרוכטר.