מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), יו"ר ועדת הכנסת, מוטרד מאמירותיו של מפכ"ל המשטרה בתכנית ''עובדה'', ולפיהן נשלחו חוקרים פרטיים לעקוב אחר קציני המשטרה שעוסקים בתיקי נתניהו.

"אלה אמירות מאוד מאוד מדאיגות, לא הייתי רוצה לחשוב שבמדינת ישראל ישנם אנשים שמפריעים לחקירה משטרתית כפי שנערכה בעניין של ראש הממשלה ואם המפכ"ל סבור שזה מה שקרה אז מוטב שיבדקו את העניין ויביאו ממצאים ברורים. אם הדבר אכן נכון ואכן קרה אז שיטופל במלוא החומרה".

ח"כ זוהר אפילו לא מצליח לדמיין שנתניהו היה שולח חוקרים פרטיים לעקוב אחרי קצינים בכירים, ''ברור לכולם שראש הממשלה מעולם לא היה עושה פעולה כזאת ולא שקל לעשות פעולה כזאת, והאמירות האלה יכולות להטות את החלטות החוקרים לרעתו של ראש הממשלה כי הם מוצגים כנרדפים ומאוימים.

זה מטיל מעט צל על החקירה ועל ההמלצות שיוגשו בימים הקרובים וחבל מאוד שזה מה שקרה", הדגיש זוהר.

לדבריו, עושה רושם שהמשטרה החליטה כבר בתחילת החקירה כי מוכרחות להיות המלצות נגד ראש הממשלה, "אני חושב שהחקירה הזאת צריכה להיות אחד מהדברים הרגישים ביותר שמשטרת ישראל עשתה בשנים האחרונות וגם הם יודעים את זה. לדעתי המשטרה עשתה עבודה מקצועית בחקירה אך הסיום נראה כאן לא חיובי ומטריד.

"זה נראה כביכול שהמשטרה כבר קיבלה החלטה עוד בתחילת החקירה ובמהלך החקירה שהם חייבים לצאת מהסיפור הזה עם המלצות. לצערי זה דבר שמאוד מטריד, ראש ממשלת ישראל אדם שמנהיג את המדינה וקיבל אמון ממיליון איש ואני חושב שהיו צריכים להסתכל בצורה דקדקנית ולקבל את ההחלטה הכי נכונה בלי שום גורמים מפריעים מבחוץ או גורמים שמנסים ללחוץ כמו התקשורת וגופי שמאל אחרים, ובמקרה הזה כשהמפכ"ל קבע עובדה שניסו להפעיל לחץ על חוקרים וניסו אף לפגוע בהם אני חושב שזה מאוד מאוד מאפיל על המלצות המשטרה, ויכול להציג אותם באופן לא אובייקטיבי".

ח"כ זוהר סבור שהמלצות המשטרה נגד ראש הממשלה אם יוגשו בפרשת המתנות, אין בהן דבר כדי לערער את מנהיגותו של נתניהו, "גם אחרי ההמלצות אם יוגשו נצטרך להמתין להחלטת היועץ המשפטי שלעניות דעתי לא יחליט להגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום בגין שוחד.

''המקסימום שיקרה שאולי יוגש נגד ראש הממשלה כתב אישום בכל מה שקשור לקבלת מתנות שעל פי החוק זו עבירה שאין עימה קלון, עברה של הפרת אמונים, עברה חלשה, עברה שהוא לא מכחיש. לעניות דעתי אין בזה שום כלום, אין לזה שום משמעות לגבי תפקודו של ראש הממשלה וטיבו, וכל מה שהוא עושה בזירה הבינלאומית הביטחונית והכלכלית, ולכן זה יגמר בלי כלום".

לדבריו, לפיד וגבאי "אחוזי אמוק לקחת את השלטון אבל יש להם אפס יכולת לבצע את התפקיד. ליאיר לפיד לא היה לו מעולם ניסיון בניהול מדינה וניהול גופים גדולים. הוא יאמר כל מה שהוא רוצה על ראש הממשלה כדי לקעקע את שמו של ראש הממשלה. "

גבאי מרסק את עצמו עם כל מיני אמירות וגם ממנו אני לא מתרשם, הציבור יקבע והוא יתן לנו אמון גדול יותר כי הציבור רואה את המצב הביטחוני, הכלכלי והבינלאומי הטוב כולל טיפול בכל הסוגיות החברתיות".