אינפוזיה (אילוסטרציה)
אינפוזיה (אילוסטרציה)צילום: iStock

הפרקליטות חתמה השבוע על הסדר טיעון עם האם ממודיעין עילית שהואשמה לפני כשנה בהתעללות בבנה בן ה-4. כך דיווחו כלי תקשורת שונים.

הסדר הטיעון הפחית את חומרת האישום לתקיפה בלבד והעונש יסתכם במאסר על תנאי ובתכנית טיפול ושיקום של שירות המבחן. עם אביו של הילד, שהואשם אף הוא בהתעללות ומה שכונה "הטרדה חמורה" – לא הושג הסדר.

ההסדר המקל היכה אזרחים רבים בהלם, אך עו"ד טלי גוטליב, הידועה כמי שאינה מיישרת קו עם ה"פמיניזם" המערכתי, אמרה – "אינני מופתעת כלל מהסדר הטיעון המקל עם האם המתעללת. בעולם המשפט נשים זוכות ליחס סלחני וחומל שגברים לא נהנים ממנו. גבר היה נשלח לכלא בלי ניד עפעף”.

"עידוד שיקום וחיזוק התא המשפחתי נכונים גם לגבי גברים, אשר באותה סיטואציה בדיוק היו נשלחים אל מאחורי סורג ובריח", הוסיפה. "כשלעצמי אינני דוגלת בענישה מחמירה רק לצורכי הרתעה. עקרון השיקום הוא עקרון-על שיש ליישמו כלפי גברים ונשים כאחד. די לאפליית נשים על דרך של ענישה מקילה”.

תסמונת מינכהואזן באמצעות שליח

הפרשה נחשפה לפני כשנה, לאחר שהילד אושפז בבית החולים תל השומר. הצוות הרפואי שטיפל בו חשד כי הוא סובל מהתעללות ועירב את המשטרה, אשר פתחה בחקירה סמויה. הרופאים חשדו שהאמא לוקה בתסמונת מינכהאוזן באמצעות שליח – כלומר, שהיא מאשפזת את בנה כדי לזכות בחמלה ואהדה מסביבתה. בעקבות החשדות החליטו במשטרה להתקין מצלמות בחדרו של הילד.

לדברי המשטרה, המצלמות תיעדו את אביו של הילד מתעלל בו, וקלטו גם את אמו של הילד בזמן שהיא מחדירה לו חומר לתוך האינפוזיה. לאחר מכן נטען כי מדובר באמפולות מלח. כתוצאה ממעשיה של האם, הפעוט שילשל, חומו עלה ונגרמו תנודות מסוכנות ברמת הנתרן בדמו.

מתגובת עורכי הדין המייצגים את האם עולה שההסדר הושג עם שתי נשות פרקליטות, עו״ד יעל הראל ודסי פורר.

אפלייתן לטובה של נשים בהליך הפלילי אינה סוד ושופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, אף כתב באחת מפסיקותיו – "'למעלה מן הצורך אומר כי איני משוכנע כי הגיעה העת לשוויון מלא בין נשים וגברים בתחום המעצרים והמאסרים".

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.