השר כהן בהר ברכה
השר כהן בהר ברכהצילום: מוא"ז שומרון

שר הכלכלה אלי כהן (כולנו) הגיע אמש (ה') לניחום אבלים בבית משפחת בן גל, בביתם ביישוב הר ברכה.

השר ניחם את בני המשפחה, שיחק עם ילדיו של הרב איתמר הי"ד, דיבר עם רעייתו מרים וחיזק אותה.

לאחר שיצא מהבית קרא השר כהן לחיזוק בניין הארץ לנוכח הטרור, "היום בניחום אצל משפחת בן גל ראינו את העוצמה של עם ישראל כולו שמתאחד, לאחר אותו רצח מתועב, ומחזק את המשפחה.

"אני חושב שאפשר לקחת משפט אחד ממה ששמענו מרעייתו של המנוח – להמשיך לחזק את ארץ ישראל, לבנות גם כאן. מי שחושב שיוכל להכריע אותנו הוא טועה''.

אף אחד לא יכול לנצח את עם ישראל, ואת הטרור נגדע. אנחנו נמשיך להיות מאוחדים ולבנות כאן בארץ ישראל, כאן בשומרון מתוך חיזוק ההתיישבות – זה יהיה הניצחון על כל השפלים".

על המחבל אמר כהן, "כוחות הביטחון יגיעו עד אליו, כמו שהיה במקרים הקודמים, ככה שאף אחד לא ייצא חי. אך כמו שאמרה אשת הנרצח – תמשיכו לבנות, תחזקו כאן את הארץ ואת מדינת ישראל. זו הייתה בקשתה ומורשתו ואנחנו מחוייבים לעניין".

שר הכלכלה אלי כהן בהר ברכהמוא"ז שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, אמר כי הוא מצפה לראות תשובה ניצחת לטרור על ידי משפחות נוספות שיבנו את ביתן בהר ברכה. "אנחנו מצפים מהממשלה להחלטה על 800 יח"ד שאפשר לבנות כאן – שהמחבל בשכם ידע שהוא לא רק שלא הצליח להרוס בית אחד – אלא שיהיו כאן 800 בתים. שיבינו שלא משתלם לעשות את הדבר הזה.

''מעבר לחיזוק המשפחה – לחזק את עם ישראל. שיבינו את זה עכשיו בשביל שגם אויבינו המרצחים ידעו שהם השיגו בדיוק הפוך ממה שתכננו", הדגיש דגן.