להנגיש ולקרב. רטחזקי ברוך

אל עמדת השידור של ערוץ 7 זימנו את הסופר העיתונאי ואיש החינוך אבי רט וכבר בפתח דבריו והוא מזכיר את עברו כמי ששידר בערוץ 7 ותחושתו כי מעולם לא עזב את המקום בו גדל, כהגדרתו.

את גולת הכותרת של עיסוקיו בימים אלה מוצא רט ב'תלמוד הישראלי' המבקש להנגיש לילדי ישראל בארץ ובעולם סוגיות תלמודיות דרך סרטונים, רשת חברתית ואמצעים רבים נוספים.

את הדברים אומר רט במסגרת כנס מנהלי הציונות הדתית ובמסגרת זו הוא נשאל אם לטעמו אכן יכולה הציונות הדתית לפרוץ את המעגל המגזרי ולהגיע להנהגה כלל ישראלית. לדבריו הדברים תלויים באמונה ביכולות ובכשרונות של כל אדם.

"לא צריך לדבר על מגזריות. צריך לדבר על משימות. יש משימות לאומיות. משימת החסד היא משימה לאומית, משימת אהבת האדם היא משימה לאומית ומשימה הפיכתם של ילדי הדור הבא שיהיו פחות אלימים, יתר מוסריים ויותר מכבדים את ההורים זה לא קשור למגזר אלא להיותך בן אדם".

"מנהיג הוא אדם שמסוגל לשנות מציאות, להניע את האחרים. הפרויקט שלנו ב'תלמוד הישראלי' הוא להצליח לשנות מציאות לימודית חווייתית של אהבת תורה בילדי ישראל. אם כל אחד מהמנהלים שנמצאים כאן (בכנס המנהלים של הציונות הדתית) כל אחד באישיותו ייקח על עצמו לשנות משהו, את האזור שלו, לקרב פריפריה למרכז, לקרב ילדים להוריהם בכך הוא מייצר סביבה אחרת".

דוגמה ליכולת לשנות דברים מוצא רט בשינוי התפיסתי סביב קטיף פרחים, עישון ועוד, ששונו בעקבות קמפיין, "אם נצליח דרך שינוי שייקח שנים ליצור שינוי תודעתי של הקשבה, הבנה ויכולת לקיים שיח זה ייצור מציאות".

את הסוגיות המעסיקות כיום את החברה הישראלית, מרכולים, לה"טבים ועוד, רואה רט כסוגיות המבקשות להתנצח עם הפרות הקדושות של העולם הישן, התא המשפחתי, הקהילה, התא הלאומי וכיוצא באלה ובשם אלה תוקפים את הרמטכ"ל, את השב"כ, את המוסד, את הרבנים ועוד. "זה רע וזה טוב. זה רע כי יש בעולם היהודי קדושה ולא שוחטים את כל הקדושה, אבל זה טוב כי כשהמחשב נמחק יש הזדמנות לכתוב קבצים חדשים.

''האתגר שלנו הוא שכל אחד במקומו ייצר עולם יהודי שיושב על מקורות העבר אבל מונגש בצורה רלוונטית מעניינת ומאתגרת. את ההנגשה לומדים, זה מקצוע. לומדים איך להנגיש סיפור של אברהם אבינו, כך בסוגיית זה נהנה וזה לא חסר, כך בנושא לשון הרע ושיימינג ועוד".