הלוחמים בכפר יאמון בו הסתתר המחבל
הלוחמים בכפר יאמון בו הסתתר המחבלצילום: דובר צה"ל

ביום שני האחרון התקבל בצה''ל מידע מודיעיני על מקום הימצאותו של המחבל אחמד נאצר ג'ראר, מי שהוביל את חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע ליד חוות גלעד שלושה שבועות קודם לכן, בו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד.

לוחמי גדוד הסיור של חטיבת גבעתי נכנסו לכוננות גבוהה, תודרכו היטב והתכוננו למשימה שמטרתה המקורית היתה לעצור את המחבל שמתחמק מכוחות הביטחון כבר שלושה שבועות. בסופו של דבר חוסל הרוצח בתום קרב יריות.

סגן-אלוף שמואל ביטרן, סגן מפקד גדס"ר גבעתי שנמצא עם לוחמיו באזור ג'נין כבר שישה חודשים, מספר הבוקר (שישי) לערוץ 7 כי ''מהרגע שבוצע הרצח החל מרדף של שלושה שבועות שהיו שותפים בו כל גופי הביטחון. כל אחד פעל בתחום שלו - מודיעין, פעולות בשטח, יחידות מיוחדות.

''היה פה מרדף מתמשך שבמהלכו ביצענו מעצרים לילה אחרי לילה, עד שהצלחנו להתחקות אחרי עקבותיו של הרוצח. עבודת החקר לא נעשית במשרדים אלא באמצעות איסוף מודיעין מהשטח ומעצרים של סייענים שאותם ביצענו''.

מה עובר לך בראש כשאתה מבין שהלילה זה הלילה, ובסיומו המחבל הרוצח יהיה בידיים שלכם?

"בחודש האחרון היו כמה פעמים שחשבנו שהלילה זה קורה, בכל פעם מחדש אתה דורך את האנשים מחדש, נכנסים למוכנות יותר גבוהה וכל הלוחמים בתחושת שליחות עמוקה. בחודש האחרון האחרונים הלוחמים לא יצאו הביתה".

''ביום שני האחרון הקפצנו את כל היחידה, כולם היו מאוד מחוברים למשימה והבינו שצריכים לסגור מעגל. יש אלמנה וחמישה יתומים שמחכים לשקט. מעבר לכאב המר שילווה אותם יום-יום יש פה חשיבות לצדק שנעשה בסוף ולידיעה של התושבים במדינה שיש פה צבא ואנשים מסורים שלא ינוחו עד אשר לא נתפוס את המחבל''.

כך חוסל המחבל שרצח את הרב שבח

בבוקר יום שלישי, לאחר חיסול המחבל, איך היתה התחושה בקרב הלוחמים?

''כולנו עוד היינו בשטח, כשהגיעה ההודעה על כך שיש אימות ודאי שזה הוא המחבל, היתה התפרצות של שמחה, של תחושה טובה והתרגשות אמיתית שעשינו מה שצריך לעשות''.

לוחמי גדס"ר גבעתי מסיימים בימים אלו שישה חודשי תעסוקה מבצעית באזור ג'נין, וממשיכים לאימון שיימשך ארבעה חודשים.

"גם את המחבלים שרצחו את גידי שמרלינג מאלקנה אנחנו עצרנו. בסך הכל אנחנו מסיימים את התעסוקה הזו כשהלוחמים חדורים בתחושת שליחות עמוקה.

''פעילות הביטחון-שוטף לא נגמרה, יש עוד עבודה, יש עוד מעצרים לעשות, זו עבודה שוטפת שהיא לילה-לילה. בשבוע רגיל יש לנו מספר מעצרים והחיילים לא יוצאים מהג'יפים ולא נחים עד שלא מביאים אותם.

"בכל שבוע יש לילות לבנים, זה דבר שבשגרה. לאחר המעצר השבוע היתה תחושת הקלה מסוימת אבל מיד אחר כך המשכנו לפעילות התקפית שמונעת מהמחבלים להתפתח בעומק. יש לאזרחי ישראל על מי לסמוך''.