ריבלין ורעייתו בחוות השקמים
ריבלין ורעייתו בחוות השקמיםצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה השתתפו הבוקר (שישי) באזכרה לזכרם של ראש ממשלת ישראל לשעבר אריאל שרון ז"ל במלאות ארבע שנים לפטירתו, ורעייתו לילי ז"ל במלאת 18 שנים לפטירתה.

בשם המשפחה נשא דברי הספד הבן גלעד. כמו כן השתתפו באזכרה השר להגנת הסביבה מורשת וירושלים השר זאב אלקין, שר השיכון והבינוי יואב גלנט, חברי כנסת בהווה ובעבר וחברי המשפחה.

"יוזם, מאלתר, חושב, יצירתי, מפתיע, נועז, תוקף", סיפר הנשיא בדבריו על שרון ז"ל, "אריק התוקף והנועז הוא אריק של לטרון ושל ה-101, אריק של המתלה, של אום כתף, וכמובן של חציית התעלה. אריק היוזם זה אריק של הקמת 'הליכוד' ושל שלום הגליל. וכן, גם אריק שעליו חלקתי בכאב, אריק המפתיע, זה אריק של העקירה מחבל עזה ומצפון השומרון.

''אריק שאמר תמיד שמדינת ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה, תצמח בעצמה, תשגשג בעצמה. לא מתוך זלזול בשיתופי פעולה, חלילה, שהרי אריק טיפח אין ספור שיתופי פעולה, אלא מתוך הבנה שלפעמים צריך פשוט לדחוף קדימה, ושההסתערות הזו, בכל מישורי החיים, תייצר עוד ועוד הזדמנויות".

עוד אמר הנשיא, "גם היום, מדינת ישראל יודעת כי היא אינה יכולה לשהות לרגע במקום. אינה יכולה להרשות לעצמה להפוך למדינת סטטוס קוו בטחוני. גם היום אריק מזכיר לנו כי אסור שנתחפר בעמדות שלנו, במקום לערער את האויב. אסור שנתמכר לתחושת היציבות, במקום ליכולת להוציא את האחר משווי המשקל. מדינת ישראל חייבת ליזום ללא הרף. בביטחון ובמדיניות החוץ, כמו גם ברווחה ובחינוך".

"אין זה סוד כי לא תמיד הסכמתי עם אריק, ודומני שנסכים כולנו שאין איש שתמיד הסכים עם אריק שרון", המשיך הנשיא ואמר: "בחלק מפעולותיו חלקתי על יוזמתו מכל וכל. בחלק מהפעמים היוזמה הרתיעה אותי, גרמה לי לחשוב שאולי זו יוזמה לשם היוזמה בלבד, שאולי מוטב לשקול פעם נוספת את ההשלכות שעלולות להיות הרסניות אך תמיד, גם כשחלקתי, הערצתי את הנכונות והמחויבות של אריק לחשוב מעבר למוסכמות הקיימות.

''מורשתו של אריק שרון, במידה רבה, מחייבת אותנו להעז, לחשוב מחוץ לקופסה, לראות תמיד כמה צעדים קדימה, להיות נשות ואנשי חזון ומעש, והכול בראי הדאגה לקוממיות המדינה והעם".

בסיום ספד הנשיא לרעייתו של שרון, לילי ז"ל, שליוותה אותו באהבה גדולה, "אי אפשר לדבר על אריק בלי להזכיר את לילי. לילי, שהייתה אהובתו ואשת סודו, משענת עוגן ושותפה לדרך. לילי שהייתה לצדו ברגעים טובים וברגעים קשים. בכל המאבקים. באהבה, בדאגה, במסירות אין קץ. ולעיתים בצחוק מתגלגל, צחוק שלא ניתן היה לעצור אותו.

''לילי שהייתה מתקשרת אליו לישיבת הממשלה להודיע שהשלדגים הגיעו. את נאום ההכתרה שלו הוא נשא ביום ההולדת שלה. 'לילי חסרה לי', אמר באותו ערב, שהיה צריך להיות אולי המאושר בחייו, וקולו רעד. יהי זכרם ברוך״.