זהבה גלאון
זהבה גלאוןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

למרות שרוב מוחלט מבין חברי הכנסת מימין ומשמאל תמכו במדיניות הממשלה, הושמעו הערב כמה קולות בשמאל שהאשימו את ראש הממשלה ואמרו כי ההסלמה בצפון היא קונספירציה כדי להסיט את הדיון מהמלצות המשטרה סביב התיקים הנחקרים בענייניו.

"נתניהו מוכן להוביל למלחמה אזורית בה ישלמו עמי האזור מחיר כבד רק למען הישרדותו הפוליטית", אמרה ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת).

לדבריה, "ממשלת הימין", היא זו ש"הזמינה את ההסלמה מראש". לטענתה, "עם אינסוף הפרות לריבונות הסורית והלבנונית, הפרות להחלטות האו"ם, שיתוף פעולה מביך עם ארגונים קיצוניים ועם תקיפות חוזרות בשטח סוריה אין פלא שהגענו למצב הקיים".

ח"כ אילן גילאון ממרצ אמר בדף הטוויטר כי "יש לקוות כי נתניהו לא יחמם את הגזרה הצפונית כדי להציל את עצמו מהחקירות והמלצות המשטרה בתיקים בעניינו שצפויות להתפרסם בשבוע".

עו"ד אלדד יניב, מי שמוביל את הפגנות השמאל נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומצבו המשפטי, רמז אף הוא על תיאוריית הקונספירציה.

"אין פטריוט ישראלי שלא שואל את עצמו: יכול להיות שכל מה שקורה בצפון זה בגלל החלטות המשטרה ביום שני? זו בדיוק הסיבה שביבי חייב להתפטר כמו אולמרט: אין לו תוקף מוסרי לקבל החלטות שיראו לנו נקיות", כתב בדף הטוויטר.

בתגובה להאשמות הללו, הפתיעה יו"ר מרצ זהבה גלאון וגינתה את דברי עמיתיה. "תיאוריות הקונספירציה שרצות עכשיו, לפיהן נתניהו מייצר מלחמה כדי להסיח את הדעת מחקירותיו מופרכות ומיותרות".

גלאון הוסיפה כי "נתניהו ציניקן, אבל הוא לא דמות של נבל מקומיקס, והוא בטח שלא ארגן הפלת מטוס ישראלי רק כדי לדחות את המלצות המשטרה. הטענות האלה מעליבות ומקוממות".