אוהדי בית"ר. במקום הראשון
אוהדי בית"ר. במקום הראשוןצילום: פלאש 90

הצהרת אליפות? 20 שנים לא ניצחה בית"ר ירושלים את הפועל אשקלון באצטדיונה הביתי, אצטדיון סלע. יתירה מכך, בכל הפעמים העונה שיכולה הייתה בית"ר לעלות אל המקום הראשון בטבלת ליגת העל שבכדורגל, היא בעטה בדלי ופיספסה את ההזדמנות. בכל הפעמים עד הערב (מוצאי שבת).

במשחק שנפתח באיחור של חצי שעה בשל נפילת החשמל באצטדיון סלע שבאשקלון, ולמרות שהציגה משחק חלש ואף נכנסה לפיגור עם שער של המארחים בדקה ה-56, משער עצמי של שוערם בוריס קליימן, הצליחה בית"ר ירושלים לצאת עם כל 3 הנקודות ממשחק החוץ הקשה באשקלון.

לא בפעם הראשונה העונה הצליחה בית"ר להפוך פיגור לניצחון כשמי שהיו אחראים על כך היו קלאודמיר פריירה עם שער שיוויון מדהים בבעיטה חופשית אדירה בדקה ה-64 והחלוץ הטוב ביותר כיום בליגת העל הישראלית - אנתוני ווארן שעשה את המהפך בדקה ה-87.

החלוץ היהודי-צרפתי שהגיע מהליגה השניה שם שיחק במדי הפועל ירושלים, כבש הערב את שערו ה-13 ב-12 המשחקים האחרונים, שער 17 בכל המסגרות והוכיח שוב כי לבעלים הירושלמי אלי טביב יש יכולות זיהוי כשרונות יוצאת מן הכלל.

כשכבר נראה היה כי בית"ר תצא מהמשחק עם הפסד הגיע קלאודמיר פריירה שבבעיטה חופשית אדירה הכניע את דלה איינוגבה שוער אשקלון, ובישול של איתי שכטר לווארן סידר ליהודי-צרפתי שער בנגיעה ראשונה שלו בכדור כשנכנס שתי דקות לפני כן.

המערך ההגנתי של בני בן זקן בפתיחת המשחק נכשל שוב, כשרק בתום סדרת חילופים התקפיים הצליחה בית"ר לנצח כשהחלוץ הסלובקי החדש יאקוב סילבסטר הוכשל בתוך רחבת אשקלון בדקה ה-89 וסידר לחברו למדינה, אריק סאבו שער קל בבעיטת עונשין מ-11 מטרים.

בית"ר מוכיחה פעם נוספת העונה שהיא קבוצה של אופי, כזו שיכולה לחזור מפיגור לניצחון גם במשחק חלש וגם מול קבוצה קטנה. קבוצות אלופות נבנות בדיוק מהחומר הזה.

בפעם האחרונה בה בית"ר ניצחה באשקלון, היא סיימה עם תואר האליפות. האם זה מה שיקרה גם הפעם?

יתר תוצאות משחקי המחזור ה-22 בליגת העל שבכדורגל שנערכו הערב:

הפועל חיפה - הפועל רעננה 1:1, בני יהודה תל אביב - מכבי פתח תקווה 1:2 ומכבי חיפה - הפועל קריית שמונה 0:4.