תקיפת התגובה הישראלית בסוריה
תקיפת התגובה הישראלית בסוריהצילום: דובר צה"ל

חבר הכנסת ואל"מ במיל' מוטי יוגב, חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת מעריך בשיחה עם ערוץ 7 כי רוסיה אינה מעדיפה את הצד האיראני על הצד הישראלי.

"נכון שהאיראנים היו שותפים של הרוסים במיגור דאע"ש בסוריה והם גם מייצאים להם הרבה נשק, אבל רוסיה בוודאי לא רוצה לראות את איראן מתבססת בסוריה. לכן, הם כעת נוקטים בניסיון להיות המנהל המפשר בין הניצים והם לא מתערבים. זה טוב גם שראש הממשלה משמר את הקשרים עם רוסיה יש לזה חשיבות רבה", אומר ח"כ יוגב.

הוא גם מותח ביקורת חריפה על דברי איש המחנה הציוני אלוף במיל' עמירם לוין, שטען שהתקיפה בסוריה היתה מיותרת ואף רמז שיש לה קשר לחקירות ראש הממשלה.

"אולי זה קשור לתסכול של עמירם לוין שלא מוצא את עצמו. הוא היה מפקד אמיץ ונחרץ, שמוציא היום פליטות פה שמאלניות ועם אלופים כאלה המחנה הציוני לא יגיע לשלטון. חבל על חברי אלוף עמירם לוין. שיבדוק את עצמו לפני שהוא מוציא אמירות כאלה", עונה יוגב ללוין.

ח"כ יוגב גם מביע שביעות רצון מפעילות צה"ל בגבול הצפון בסוף השבוע. "ההנהגה האיראנית מרכזת מאמצים בסוריה, כדי לבסס את עצמה שם גם כחזית קרובה לישראל. זו היתה גם המשמעות של שיגור המטוס ללא טייס. טוב שישראל עמדה על הקווים האדומים והפילה את המטוס - ופעלה בתוך סוריה, גם במחיר של הפלת מטוס שלנו".

הוא מציין כי העובדה שמטוס ישראלי הופל גם כן היא כואבת, אבל כשלוחמים צריך לקחת גם תרחישים כאלה בחשבון. "הסורים יודעים שזו עליית מדרגה ושנגיב - ואכן הגבנו. יחד עם זאת, אף מלחמה אינה נקייה. טוב שיש פצועים ולא אבידות בנפש".