אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: דובר צה''ל

רוחות חזקות של פירוד נושבות בימינו, רוחות של מלחמה, איבה, זלזול ובערות מכל עבר.

הפמיניזם הרדיקלי שואב את כוחו מיצירת הפירוד הזה, מהפיכת היחסים העדינים, הנפלאים והחזקים בין הגבר לאישה, לזירת אגרוף כוללת שמאיימת לפורר כליל, הן את מוסד המשפחה והן את עצמיותם של שני סוגי בני האדם – בדמות גבר ובדמות אישה.

בקלות ומבלי לשקול את ההשלכות, נעשה שימוש בביטויים קשים כלפי כלל ציבור הגברים בהקשרים של ניצול, יחסי מרות, כוח, פטריארכיה, שיעבוד, אונס ואלימות, ובמקביל מנופפים ביתרונה האינטואיטיבי ובחכמתה של האישה, וביכולתה לעשות ה-כ-ל (האומנם?).

הפמיניזם הרדיקלי הקצין עד כדי ההנחה כי עד שגברים לא יוכלו ללדת בעצמם, לעולם לא ישרור שוויון אמיתי בין הגברים לנשים. כלומר, כגבר, אתה לעולם תהיה מנצל, מחפיץ ומדכא נשים, וזאת ללא קשר להתנהגותך בפועל ולבחירותיך האישיות.

אמירות אלו מחלחלות עמוק לנפשם הרכה הן של בנים והן של בנות, החשים היטב את המסרים הסמויים והגלויים הטמונים בהנחות הרסניות מפרידות אלו, ונוספות.

מנגד, רבנים ואישים אלו ואחרים נוטלים לעצמם את היכולת להגיד את דרכה של התורה לכאורה, ומשרתים בפועל את אותו הפירוד בדיוק. בחוסר אחריות ובעיוורון מוחלט לעולם בו אנו חיים, הם משמיעים מסרים שאין להם דבר עם דרכה של התורה. מזלזלים, פוגעים ויוצרים חיץ פיזי ממש בין הנשים לגברים, בין אישה לאישה, בין אבות לבנותיהם ובין אחים לאחיותיהם.

האמירות הללו מסרסות כל יכולת אמיתית לעמוד ברצינות במהותם, ייעודם ותפקידם השונה של הנשים והגברים בעולם, ומתוך כך להחיל אחדות שלמה, בונה, מצמיחה וכוללת.

יש להבין כי הרוע, הכאוס והמלחמה הניטשת מזה ומזה שואבים את כוחם מהפירוד הזה. כל צד שנלחם מרוויח מזה, מי בפרסום, מי בתקציבים, מי בתפיסות שמקנות כוח אינהרנטי לקבוצה מסוימת המשרתת את מטרותיו.

אנחנו, ציבור הנשים והגברים, היננו המפסידים העיקריים.

ההפסד שלנו נובע מהעובדה כי נשים וגברים הולכים שבי הן אחרי הגישות הפמיניסטיות רדיקליות, והן אחר תפיסות שגויות של רבנים אלו ואחרים המתיימרים לייצג את היהדות.

יש לנו, האנשים הפשוטים, החובה לא לתת לקרקס הזה במה, לא לתת למי מהם את הכוח לערוך על גבינו את המלחמות המיותרות והשקריות שלהם ולא לתת למציאות הזו להתרחב ולגבות מחיר דמים בנפשינו בביתנו ובילדינו.

אנחנו ההמון, המבוגר האחראי, לנו יכולת הבחירה.

אחי ואחיותי, בואו לא ניפול בפח.