פריז
פריזצילום: ISTOCK

שגרירת ישראל בפריז, עליזה בן נון, הודיעה כי לא תיטול חלק בערב הפתיחה החגיגי של פסטיבל הסרטים הישראלי שייערך בבירת צרפת בחודש מרץ.

ההחלטה התקבלה לאחר שהמארגנים של האירוע, החליטו לבחור להקרין בערב זה את הסרט 'פוקסטרוט', המבקר את חיילי צה"ל ואף מציג סצנה במהלכים חיילים נראים הורגים אזרחים במחסום ואחר כך מנסים להעלים את עקבות מעשיהם.

השגרירה הישראלית פנתה למארגנים וביקשה שיבחרו בסרט אחר לערב החגיגי, אך הם סירבו - ובעקבות כך היא החליטה שלא להגיע לאירוע וגם לא לשלוח אף נציג רשמי מהשגרירות.

בניגוד לפרסומים אחרים בנושא, משרד החוץ לא הסיר את תמיכתו מהפסטיבל, שכן חלק התקציב שלו כבר שולם למארגנים.

במשרד החוץ אמרו היום כי "שגרירות ישראל בצרפת גאה לתמוך בפסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז מיום הקמתו. במהלך שמונה עשרה שנות קיומו של הפסטיבל הוקרנו בו סרטים רבים, המייצגים את מגוון היצירה הקולנועית הישראלית, את חופש הביטוי ואת הפלורליזם של החברה בישראל".

"השגרירות אינה נוהגת להתערב בשיקולים האמנותיים של הנהלת הפסטיבל, ומכבדת סרטים ויוצרים ישראלים שהוזמנו להשתתף בו. יחד עם זאת, בדצמבר האחרון, המליצה השגרירות להנהלת הפסטיבל, כפי שעשתה גם בעבר בהזדמנויות אחרות, על בחירת סרט ישראלי שאינו מעורר מחלוקת, ומתאים לערב הפתיחה החגיגי, הכולל בעיקר קהל תורמים יהודי הפוקד בנאמנות את הפסטיבל בכל שנות קיומו.
הנהלת הפסטיבל, משיקוליה, בחרה שלא לקבל את ההמלצה. לפיכך, הורה משרד החוץ לשגרירה שלא להיות נוכחת בטקס הפתיחה", נאמר בתגובת משרד החוץ.