חן ונועה בבית הספר היהודי Elsa High School
חן ונועה בבית הספר היהודי Elsa High Schoolצילום: בני עקיבא העולמית

זן אלים במיוחד של שפעת התפתח בשבועות האחרונים בהונג קונג, מה שהביא למותם של יותר מ-120 בני אדם ולהשבתה של כל מוסדות החינוך במדינה, החל מיום חמישי האחרון.

חן שטטמן, שליחת תנועת בני עקיבא העולמית, סיפרה כי "גם בתוך שערי בית הספר היהודי הורגשה השפעת. מתוך כ-100 תלמידים 10 חלו והורים רבים פחדו לשלוח את ילדיהם לבית הספר".

מגפת השפעת מוגדרת כשפעת מזן B ומתפשטת בין התושבים במהירות. הסימפטומים הנגלים אצל החולים בזן השפעת הזה דומים לאלו של המוכרים מהשפעת הנפוצה כמו הצטננות, חום ושיעול אולם התופעות כולן חמורות יותר והימשכות המחלה ארוכה יותר.

הרשויות בניסיונן לצמצם את התופעה הכריזו על השבתת מוסדות הלימודים, כל זאת שבוע לפני שעתידים לצאת התלמידים לחופשת השנה הסינית החדשה ממילא, כך הודיעה לשכת החינוך של הונג קונג.

כחלק מניסיונה של לשכת הבריאות להביא למיגור התופעה הודיעה הלשכה על הגדלת מלאי החיסונים הניתנים בחינם לתושבים.

חן שטטמן, במקור מקדומים, נמצאת בהונג קונג כחצי שנה יחד עם נועה מלא מירושלים בשליחות של תנועת בני עקיבא העולמית. שטטמן סיפרה על ההתרחשויות האחרונות, ״ניכרת האטה משמעותית של הקצב כאן. בסך הכל האנשים כאן מאוד קשובים להוראות, ומרגע שאינם חשים בטוב נמנעים מחשיפה לכלל האזורים הציבוריים.

"עבורנו, מצד אחד המצב קצת אבסורדי, הפעילות שלנו בבתי הספר ובקהילה הוקפאה. גם בבית הכנסת היקף הפעילות שלנו ירד. הציניות הישראלית גורמת לנו לחשוב שיש כאן מהומה על לא מאומה. אולם מנגד, מספרי התחלואה עולים בכל יום. שלא כמו בישראל אני לא מכירה אף אדם שהתחסן, וזה כנראה שורש הבעיה, החיסונים נגד שפעת כמעט ולא בנמצא, בטח שלא מבחינת מודעות.

"מספר התלמידים בבית הספר קטן והוא בית הספר היהודי היחיד בהונג קונג. שערי בית הספר כמו כל שאר מוסדות החינוך נסגרו בעקבות תחלואה של תלמידים רבים. אנו ממשיכות להתפלל לרפואת החולים ומקוות שהמגיפה תיעצר במהרה והחיות שמאפיינת את הקהילה תחזור בקרוב״, הוסיפה שטטמן.