שרת התרבות והספורט מירי רגב
שרת התרבות והספורט מירי רגבצילום: הלל מאיר/TPS

"ביום זה ניצבת ישראל והספורט הישראלי בשורה אחת עם הנהוג בעולם הספורט הבינלאומי", כך בירכה הערב (ראשון) שרת התרבות והספורט מירי רגב את התיקון להוראות חוק הספורט שעבר מוקדם יותר בוועדת השרים לענייני חקיקה.

התיקון שעסק בתחום המאמנים קבע כי מהיום המדינה תעניק רישיונות לאימון באמצעות אגף הכשרת מדריכים ומאמנים במשרד התרבות והספורט ובשיתוף האיגודים וההתאחדויות בענפי הספורט השונים, דבר שבראיה קדימה יחזק את מעמד המאמנים בספורט הישראלי.

השרה רגב הסבירה, "התיקון הינו תולדה של עבודה מאומצת של הגורמים המקצועיים במשרד, יחד ובשילוב עם גופי הספורט בישראל. אני שמחה וגאה שהעבודה המאומצת נשאה פרי והגיעה לישורת האחרונה, לטובת הכרה סטטוטורית במעמד ובמקצוע האימון. אני סמוכה ובטוחה כי צעד זה יביא לשיפור ניכר במקצועיות של תחום האימון, ואנו נראה זאת גם בהישגים שיביאו הספורטאים בארץ, חובבניים ותחרותיים כאחד".

לדברי השרה רגב, להעברת התיקון בוועדת השרים לענייני חקיקה וחיזוק מעמדם של המאמנים בספורט הישראלי היו שותפים לא מעט גופים. "ברצוני להודות לכל השותפים לדרך הן במינהל הספורט, הן בקרב ההתאחדויות ואיגודי הספורט והן במשרד המשפטים".

עוד אמרה רגב, כי "מתוך הכרה בחשיבות תחום האימון לספורט בכללותו, החלטתי על הקמת ועדה בראשות מנכ"ל משרדי יוסי שרעבי, בשיתוף הוועד האולימפי וגורמי אחרים מעולם הספורט, אשר בחרה את ד"ר איציק בן מלך כמלווה המקצועי של הועדה. במקביל, הקצו המשרד והמועצה הלאומית לספורט תקציבים ייעודיים המיועדים לביצוע ולתמיכה בפעולות משלימות בתחום. זוהי הסנונית הראשונה לקראת מהלך גדול ומשמעותי ביותר שיביא לפיתוח וחיזוק הספורט הישראלי והגאווה הלאומית", אמרה שרת התרבות והספורט.

כאמור, התיקון שאושר היום בוועדת השרים לענייני חקיקה ושגובש במשותף עם כל האיגודים והתאחדויות הספורט, קובע כי לראשונה, יוכר האימון כמקצוע ועל מנת לעסוק בו יידרש רישיון בתוקף, דבר שאמור להבטיח כי עבריינים מורשעים ומיני אנשים שאינם עומדים ברף המוסרי והמקצועי לא יוכלו לאמן.

זאת ועוד, מעתה החוק יחייב את המאמנים לחדש את רישיונם ולהשתתף בהשתלמויות באופן סדיר – דבר שיסייע בשיפור המקצועיות של המאמנים ובשמירה על רמה גבוהה, לטובת קידום הספורטאים והספורט בישראל.

נראה כי הבשורה הגדולה להורי הספורטאים היא גם המערכת החדשה שהקימו במשרד התרבות והספורט כחלק מהיערכות לאישור התיקון לחוק. המערכת שנקראת 'הכשרת מאמנים' מרכזת לראשונה את כל הנתונים אודות מאמנים בישראל, לרבות חלוקה על פי ענפים, וכל אזרח יוכל כעת לבדוק את רישיון המאמן של ילדיו - בדומה לעורכי דין, חשמלאים ומהנדסים.

בנוסף, המערכת תאפשר למוסדות להכשרת מאמנים ומדריכים להגיש בקשות באופן מקוון, להציג נתונים אודות החניכים שלהם ולקבל רישיונות בצורה מהירה ויעילה. "בשונה מהנהוג היום, הגשת מסמכים תתבצע באופן חד פעמי וכל הנתונים ישמרו במערכת המקוונת", הבטיחו במשרד התרבות והספורט