דיכטר: מדינת ישראל מעבירה כסף לטרור ?

ועדת החוץ והביטחון קיימה הבוקר (שני) דיון בראשותו של ח''כ אבי דיכטר בנושא החוק לקיזוז משכורות מחבלים.

ההצעה קובעת כי יש לנכות מכל סכום המועבר לרשות הפלסטינית את שיעור התמיכה בטרור שהיא העניקה במהלך השנה החולפת.

דיכטר אמר בדיון, ''ההצעה הממשלתית אומרת שיש לממשלה סמכות לא לקזז שקל אחד. כשמעמידים אדם לדין על רצח, החוק לא מאפשר שיקול מדיני להחליט האם יורשע או לא. למה במצב של העברת כספים הממשלה מבקשת לאפשר גמישות מ-0 עד 100 מכלום עד הכל? ברגע שהגדירו שזה כספי טרור אי אפשר להגיד שלא מנכים. הצעתי בדיון הקודם להגדיר את הכסף כנשק. נניח שהרש''פ קיבלה מאה נשקי M-16.

מתוכם העבירו שבעה נשקים לצרכי טרור, לחמאס. מה, אתה מעלה בדעתך, במשלוח הבא נעביר שוב 100 בלי להתייחס לזה? אנחנו רוצים לשדר פה מסר שלא נהיה צינור להעברת כספי טרור, ולכן אנחנו מחוקקים''.

עו''ד מוריס הירש מארגון 'מבט לתקשורת הפלסטינית' אמר, ''אנו מציעים לקבוע שלפחות 50 אחוז מהכסף יחולט ללא אפשרות החזרה. לגבי החצי האחר אפשר לקבוע תנאים שהם יתחייבו לא לשלם יותר משכורות למחבלים ואז להעביר להם. לגבי הטענה של קשיים כלכליים הומניטריים – צריך לזכור, זה כסף שהולך למימון טרור בלבד ולא לשום דבר הומניטרי, כי הוא מיועד לזה. זה כסף מבוזבז''.

ח''כ דיכטר סיכם, ''בזמן שאנחנו מדברים, הם משלמים. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שהממשלה אומרת שתאפשר העברה של כספי טרור. אני רוצה להבהיר למשרדי הממשלה: כל עוד משלמים כספים ברשות הפלסטינית לטרור, וכל עוד כסף למשלם הכספים הזה עובר דרכנו, אנחנו ככנסת כוועדת חוץ וביטחון לא יכולים לעצום עין!

החוק לא יכול להיות כל כך טולרנטי כך שהממשלה תוכל להחליט האם לקזז הכל או לא. אי אפשר לייצר הרתעה בלי להעביר מסר. מדינה מעבירה מסר או בתקיפה או בחקיקה. כל המסרים עד היום לא עזרו. אנחנו לא מצליחים לעקור מן השורש את המושג 'מחבל הוא גיבור' ברשות הפלסטינית. הבעיה שלנו היא שאנחנו מדברים על חקיקה שהיא לא משאירה אפשרות לא לקזז, אלא משאירה שיקול דעת כמה לקזז. אני אומר לכם – אם ההצעה תמשיך להיות טולרנטית בצורה כזו שמאפשרת שיקול דעת האם לקזז אפס או מאה אחוז מהכספים, אנחנו נמשיך לקדם את ההצעה הפרטית''.