כנס "מפקדי המחר"
כנס "מפקדי המחר"צילום: דובר צה"ל
230 קצינים בדרגות סגן-סרן מכלל הזרועות והחילות המצויים בשנותיהם הראשונות בשירות הקבע השתתפו היום (שני) בכנס "מפקדי המחר", בהובלת הרמטכ''ל רב-אלוף גדי איזנקוט.

הכנס נערך על מנת להנגיש ולאפשר שיח בין הקצונה הזוטרה לבין הדרג הבכיר בצה״ל. הכנס כלל שיח פתוח עם איזנקוט, שיח בקבוצות בהובלת אלופי צה״ל ופאנל בכירי אגף כוח האדם בהנחיית קצין חינוך ראשי, תת-אלוף צביקה פייראיזן.

״בימים האלו כולנו צריכים לעשות מאמץ להיות כל אחד במקומו אנשי מופת", אמר הרמטכ''ל, ''לדרוש כמה דרישות, להתנהג התנהגות נאותה, להניע את האנשים ולעורר בהם מוטיבציה ורוח לחימה. להסביר להם למה כל אחד עושה את מה שהוא נדרש לעשות. לדעת להעיר להם, לדעת לדרוש, לדעת לטפוח על השכם וגם לדעת להעניש קצת כשצריך.

"כיום הנתון הוא שאחד מכל שישה מתגייסים נופל בדרך, ומה משפר את זה? מה שמשפר את זה זה מפקדים. זה אנשים. שמודעים לעניין הזה ומעלים את הנושא על סדר יום ומתייחסים לאנשים. תזכרו כל אחד מה פגע בו בשירות הצבאי. אני מכיר מעט מאוד אנשים שנפגעו מרמת דרישות מאוד מאוד גבוהה וממאמץ יוצא דופן''.

לדברי הרמטכ''ל, ''בדרך כלל מה שפוגע ומוריד מוטיבציה זה המקום שאתה מרגיש שהתנהגו אלייך בצורה לא הגונה. במקום שהשפילו אותך, במקום שפגעו בך. במקום שכשהיית ברגע קשה לא ידעו לתת לך כתף חמה. פה אני חושב שהתוצאות מדברות בעד עצמן ועדיין צריך לעשות הרבה יותר.

''צעירים היום מסתכלים אחרת על השירות מהאופן שבו הדור שלי הסתכל על איך אני משרת שירות משמעותי. יש אתגר משותף של החברה הישראלית, של מערכת החינוך ושלנו המפקדים לשנות. אני רואה את זה כאחריות שלנו ללכת גם לצעירים ולעודד גיוס, ולהגיד להם שאם אתה רוצה שירות משמעותי, הכי משמעותי ותורם לביטחון של מדינת ישראל זה ביחידות הקרביות. זו אחריות משותפת של כל מי שחי במדינה הזו להגן עליה, וכל אחד בתורו״.

ראש מחלקת הסגל, תת-אלוף מיכל תשובה, אמרה כי "אנשים הם מקור העוצמה של צה"ל ולפיכך אנו פועלים במהלך כל השנה על מנת להשאיר את הטובים והמתאימים ביותר לשירות קבע. אני חשה כי אנו מצליחים במשימתנו - השארת האיכותיים בשירות קבע.

''הכנס מהווה נקודת שיא בכך שמיטב קציני צה"ל המהווים פוטנציאל לשדרת פיקוד שותפים לשיח עם הפיקוד הבכיר ביותר", הסבירה אל''מ תשובה.

צילום: דובר צה"ל