רוני אלשיך
רוני אלשיךצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת הפנים, חבר הכנסת יואב קיש, החליט לכנס את הוועדה מחר (רביעי) לדיון דחוף בנושא: "בחינת התנהלות המשטרה בחקירות ראש הממשלה", בהשתתפות מפכ"ל המשטרה, רוני אלשייך.

נזכיר כי בראיון בתכנית "עובדה" רמז אלשיך שהופעלו חוקרים פרטיים נגד החוקרים שמנהלים את פרשות ראש הממשלה.

הצעד של קיש ספג ביקורת מחברים במפלגת המחנה הציוני. יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ, אמרה כי זימונו הדחוף של מפכ"ל המשטרה אלשיך לוועדת הפנים הוא שימוש מופקר לרעה בכוחה של הכנסת.

"זהו ניסיון לייצר אווירת איום כלפי המשטרה ולהשפיל אותה רגע לפני הגשת ההמלצות, להראות למפכ״ל ׳מי הבוס׳ לכאורה", טענה יחימוביץ.

יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון אמר כי "יואב קיש הוא איש הקש בוועדת הפנים שמנוהל על ידי ראש הממשלה".

"מי שהיו עסוקים במציאת סימנים ופגמים בעיתוי הראיון של המפכ"ל, החליטו לזמן אותו לדיון בוועדת הפנים שכל כולו זיהום חקירה ועירבוב בין הפוליטי והחוקי. שלטון החוק ושמירה על עצמאות המשטרה מעניינים את קיש ושולחיו כקליפת השום, מולם מטרה ברורה - לאיים על המפכ"ל ועל סביבתו. אני קורא למפכ"ל לא להגיע לדיון העוסק בחקירותיו של ראש הממשלה. זו מלכודת מתוכננת", אמר חסון.

ח"כ קיש אמר בתגובה, "כצפוי, חברי כנסת פופוליסטים מהאופוזיציה יוצאים נגד הדיון מחר בועדת הפנים. אני מקיים את מחויבותי הפרלמנטרית כראש הועדה שמפקחת על המשטרה".

"גם חברי כנסת מהאופוזיציה ביקשו לקיים דיון דחוף זה בבקשות שהוגשו מאחורי הקלעים וגם בגלוי כמו ההצעה הדחופה לסדר שהגישה ח"כ סוויד מהמחנה הציוני. חבל שרק בשביל כותרות ו'פוליטיקה קטנה' הם מתעלמים מאחריותה של הכנסת ומתפקידה".