כפר דרום: "חולמים בעיניים פקוחות"חזקי ברוך

רחלי מלמד, תושבת כפר דרום לשעבר, הקימה באחרונה קבוצה ששמה "גרעין הביתה כפר דרום", שמטרתה לחדש את התיישבות היהודית בחבל עזה בכלל ובכפר דרום בפרט.

בראיון לערוץ 7 היא מספרת על הגעגועים לבית. "הקמנו קבוצה של משפחות שרוצות לחזור לכפר דרום. אנחנו מאמינים שעם ישראל צריך להיות בכל חלקי ארץ ישראל - ושהביטחון של עם ישראל לא שלם אם מדינת ישראל לא מחזיקה בחבל עזה. התיישבות היא הכלי הנכון ומשם להגן על כל מדינת ישראל".

"אנחנו לא חיים בסרט", אומרת מלמד, "אנחנו חולמים בעיניים פקוחות. מאמינים שלא ירחק היום ומדינת ישראל תצטרך לחזור לחבל עזה. אנחנו עושים הכנה גשמית ורוחנית לחזרה. לא רוצים להגיע ליום שהמדינה תגיע לשם ואנחנו לא נהיה מוכנים".

מלמד מתייחסת לפינויים האחרונים ביהודה ושומרון. "כל פינוי בעמונה או בנתיב האבות, קורע את הלב שלנו, במיוחד בגלל שעברנו את הגירוש ואנחנו יודעים מה זה לעזוב בית. זה לא מקטין את הגעגוע שלנו לבית".

"זה נראה לא מציאותי", מודה מלמד. "אבל כל הציונות מלפני מאה שנה לא הייתה מציאותית. אני לא הולכת להיכנס לשם מחר בבוקר, אבל אני מאמינה שאם נדבר על זה והמדינה תדע שאנחנו רוצים לחזור, אנחנו נחזור לשם".