השר לוין לתושבים: "אל תחיו באשליות"אלירן אהרון

בכנסת התקיים אחר הצהריים (רביעי) כנס חירום של מטה הליכוד בנושא ההרס הצפוי של שכונת נתיב האבות.

בתחילת הכנס הפתיעו ילדי השכונה את יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כשרקדו ושרו שירים נגד הרס השכונה. אלדשטיין הביע תמיכה במשאלה של הילדים.

בכנס שוחחו השרים וחברי הכנסת עם התושבים על הכוונות לפעול לעיכוב פעולות ההריסה וכן לעתידם של התושבים.

השר יריב לוין פנה לתושבי השכונה במהלך הכינוס ואמר להם, "תאמינו לי אני לא חושב שאני צריך להוכיח למישהו כמה אכפת לי מהדבר הזה וכמה הוא כואב לי".

אחת התושבות תהתה בתגובה, "למה נרדמתם מאז עמונה?". ח"כ נורית קורן שהשתתפה בכנס ענתה, "לא נרדמנו. אנחנו עושים הכל".

השר לוין הוסיף, "אני לא רוצה שתחיו באשליות. זה הדבר הכי נורא שאפשר לעשות. אנחנו עושים כל מאמץ לפעול אבל צריך במקביל להכין את האלטרנטיבה".

לדבריו, "חוסר ההיגיון זועק לשמיים. במקום לטפל בעיה מיסודה מחפשים פתרון נקודתי. והבעיה היא ההרכב האנושי של בג"ץ היום ודרכי הגישה. צריך לעשות שינוי יסודי בכל מערכת המשפט - שמוצאת פתרונות איפה שהיא רוצה למצוא אותם".

אדלשטיין: "נדאג שיהיו בתי קבע כמה שיותר מהר"אלירן אהרון

השר זאב אלקין הוסיף, "בג"ץ הלך להחלטות חסרות תקדים וייצר תקדים מסוכן. חובה לייצר משוואה שבה מי שמוביל הריסת בית יביא לכך שתקום במקומו שכונה. חובת המדינה לבקש עיכוב ביצוע של הפינוי".

ח"כ יהודה גליק אמר שצריך למצוא את הדרך להתמודד עם הפינוי. "אין פה אחד שלא חושב שההחלטה על ההרס היא עוול, החלטה רעה שאין לה שום היגיון אנושי. עכשיו צריך להתסכל קדימה בראייה בגדול- כולנו מכוונים לפתרון של החלת ריבונות להביא לתנופת בנייה".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שהשתתף גם הוא בדיון אמר כי לו המערכת המשפטית היתה מעוניינת בכך - היא היתה מוצאת פתרון.

"אם בית המשפט, היועץ והכנסת רוצים, אפשר להשיג את מה שרוצים. כשאני אומר רוצים, הכוונה להסדרה. דין אחיד ואחוד לערבים. לפי הכלל הזה צריך להסדיר אתכם, ואסור שאתם תמצאו את עצמכם ברחוב", אמר ברקת לתושבים.

צפו: ילדי נתיב האבות שרים בכנסתאלירן אהרון