פלורידה
פלורידהiStock

קרולין גליק, עיתונאית ופובליציסטית בכירה בג'רוזלם פוסט ומעריב, מגיבה בערוץ 7 לטבח בבית הספר בפלורידה, בו נרצחו 17 בני אדם, ביניהם חמישה יהודים.

"בארה"ב יש היסטוריה של אירועים רבי נפגעים שמבוצעים על ידי אדם אחד או שניים ממניעים בדרך כלל לא פוליטיים, או טירוף או רשע", מסבירה גליק. ''יש גם בעיה בתוך החברה האמריקאית של התפרקות תחושת הביחד, מתיחות בין ימין לשמאל, צעירים למבוגרים, ובין הגזעים, המצב בארה"ב טעון מבחינה גזעית כמו שלא היה מאז שנות השבעים".

לדבריה גם הגבלת נשיאת הנשק לא תפתור את הבעיה, "הטבח בלאס וגאס, אותו אדם שרצח 59 אנשים, עדיין לא ממש יודעים מה היה המניע. הבעיה היא שכל הזמן מחפשים הסבר אינסטנט למקרים קשים וקל מאוד להצביע על חוקי הנשק בארה"ב כאשם מספר אחד. אולי זה גורם לאנשים להרגיש טוב מבחינה מוסרית שהם יכולים לעשות משהו אבל זה לא אומר שזה יפתור את הבעיה.

"כשהיה טבח בכנסיה בטקסס לפני מספר חודשים מי שעצר את הטבח היה דווקא עובר אורח שהיה לו נשק אישי. גם אצלנו בפיגועים רבים מי שעצר את המפגע היו אזרחים נושאים נשק או קצינים בחופשה כך שנשק יכול להרוג ויכול גם להציל".

גליק מעריכה שהרוצח יקבל גזר דין מוות ומדגישה שוב ששום חוק לא ימנע את מעשי הטבח, "גם במדינות עם חוקי נשיאת נשק קשוחים יותר היו אירועים נוראיים, למשל לפני כמה שנים בקונטיקט היה טבח בבית ספר יסודי למרות החוקים הקשוחים, אותו אדם שעשה את הטבח הכי גדול בלאס וגאס לפני מספר חודשים הוא קנה את הנשק בכל מיני מקומות בארה"ב ואגר אותו.

''אז נכון שפלורידה היא מדינה שמאפשרת לאזרחים לשאת נשק אבל אין יחס בין אופי החוק לבין מעשי הטבח", מסבירה גליק.