מוות בעריסה
מוות בעריסהצילום: סונזה

רופאים אומרים ומוסיפים כי "שקט נפשי" אינו סיבה מספיק טובה לרכוש אותם. הורים לתינוקות שזה עתה נולדו הם מטרה קלה, כאשר הם מבררים מהו מוניטור הנשימה הטוב ביותר עבור התינוק שלהם. תוך כדי בירור ובחירה במוניטור נשימה שיעניק להם שקט נפשי ובתוך כך בטיחות הם חשים מבולבלים היום יותר מבעבר.

כשקבוצת הורים נשאלה מהו מכשיר הנשימה הטוב ביותר? אף אחד לא הצביע על סוג מסוים אלא השיבו בתיאור : "לשמוע צפצוף כבר לא מספיק לשקט הנפשי". עוד הוסיפו : "אנחנו רוצים ליצור סביבה שהיא כמו מרכז פיקוח". תגובות אלו מעלות את השאלה: אולי יצרני המכשירים גורמים לבהלה גדולה מידיי בקרב הורים צעירים במילניום זה? תיכף נברר...

מרגישיםמבולבלים ? מהבאמתמומלץובטיחותילתינוק ?

מכשירי נשימה ואם בכלל, נועדו למעשה למנוע את תסמונת מוות בעריסה. נשאלת השאלה: האם הורים לתינוק בחייו הראשונים באמת אמורים לסמוך רק על מוניטור נשימה למרות שהטכנולוגיות לגיטימיות או רק להגביר את רמת תשומת הלב? או שאולי בכלל מדובר בהעדפה אישית? כמו הרבה שאלות בסוגיית ההורות, אף זו מקור לוויכוחים רבים.

"אנחנו שולחים הורים מבית היולדות עם רשימה של מכשירי נשימה משום שהמודעות גוברת בשנים האחרונות ואף הורה לא מוכן לקחת את הסיכון לגדל תינוק בחייו הראשונים ללא מוניטור נשימה. תפיסת עולמם ללא מכשיר ניטור נשימה זה כמו לגדל תינוק ללא טיטול".

אומרים רבים מרופאי הילדים בעולם המערבי. אין באמת טכנולוגיה מומלצת מוסיפים ואומרים, מאידך, ההנחיות החדשות של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים טוענות כי הורים ותינוקות צריכים לחלוק את אותו החדר ולא את אותה המיטה לכל אורך השנה הראשונה לחייו של התינוק. ההמלצה שהופכת את הטכנולוגיה למעקב מרחוק נראית קצת מיותרת. הדרך הטובה ביותר לעקוב אחר התינוק שלך, רופאי הילדים אמנם ימליצו על מוניטור נשימה זה בהחלט מוסיף אבל תמיד יוסיפו שהטובה ביותר היא עם שתי העיניים.

ומהלגבימכשיריםמתקדמיםבמאהה-21 ?

אמנם רופאי הילדים ממליצים לסמוך על שתי העיניים... מאידך, רופאים רבים ציינו זאת בעשורים האחרונים ובשנה האחרונה כבר לא שוללים את ההנחה כי המאה ה-21 מאוד מתקדמת ומעניקה בסוגיית מוניטורי נשימה לתינוקת בטיחות עם אסמכתא רפואית עבור מכשירים המפחיתים את הסיכון לתסמונת מוות בעריסה בתינוקות ולא רק שקט נפשי.

שקט נפשי
שקט נפשיצילום: סנוזה

אחד המכשירים - סנוזההירוSnuza Hero MD המוניטור החדשני והראשון שקיבל אישור רפואי כמכשיר לגילוי הפסקת נשימה פתאומית בתינוקות מטעם ארגון ה-SGS הבריטי המוכר כסמכות האירופאית לאישור של מכשור רפואי.

דיויד קינג, מרצה לילדים מאוניברסיטת שפילד שבאנגליה, כתב על חששותיו ב-2014 בעיתון הרפואי BMI "מכשירי נשימה לא הוכחו רפואית כי אכן ניתן למנוע באופן אבסולוטי דום נשימה בתינוקות! לעומת זאת אם הם מעניקים שקט נפשי תמורת כמה מאות דולרים מן הראוי שהורים ירכשו את השקט הזה. זה היה נכון לשנת -2014 כעת הסברה משתנה בעקבות פיתוח טכנולוגיה חדשנית במוניטור מסוג: סנוזה הירו – המכשיר היחידי עם אישור הרפואי לגילוי הפסקת נשימה פתאומית בקרב תינוקות.

קינג עוד מוסיף, כי רופאים מעריכים את המחקר על סנוזה הירו ואף מודעים לו למרות שטענתם אינה גורפת עבור שום מכשיר כמונע מוות בעריסה אבל מציינים כי לא היה מוות אחד בהורים שכן השתמשו בסנוזה. למרבה הצער, עבור מכשירים אחרים לא ניתן לומר אותו דבר. היות ומכשירים אחרים שנבדקו ב-2013 ע"י וועדת האתיקה האמריקאית לבטיחות הצרכנים בארה"ב, בחינה של שני מקרים בשני תינוקות שנפטרו עקב חנק דווקא מהחוטים המחוברים למכשירים אחרים.

במהמוניטורסנוזהשונהמכלהמוניטורים ?

בניגודלשארהמכשיריםבשוק, סנוזהמנסהלעורראתהתינוקפיזיתולארקמתריעעלחוסרנשימה.

מכשיר ללא חוטים, יחידה אחת זעירה ונפרדת וניידת. מדובר בהבדל משמעותי ומציל חיים של ממש.

פרט לכך שהוא מתריע על חוסר נשימה ובנוסף גורם לעוררות פיזית של התינוק עוד לפני שההורה הגיע לבדוק, קליטת הנשימות בסנוזה מגיעה ישירות מבטן התינוק בניגוד לשאר המכשירים הקולטים את נשימות התינוק ממרחק של מזרן התינוק. היתרון הוא גם פתרון גדול ומשמעותי, להבדיל אלפי הבדלות ממכשירים אחרים שבהם רעשי רקע עלולים לבלבל ולהתריע התראות שווא וגרוע יותר למנוע מהמכשירים לזהות הפסקת נשימה בעקבות רעשי הרקע אם חלילה תתרחש.

יתרוןנוסףוחשוב: מכשיר שהוא יחידה אחת, זעיר ונייד ובמשקל של 32 גרם, ללא חוטים מסורבלים מתחת למיטת התינוק המתחבר לטיטול כקליפס המאפשר נוחות לצד חיבור המכשיר בכל זמן שהתינוק מחוץ למיטה ובכל מקום. במיליםאחרות, לאעודמכשיריםעםחוטיםופלטות - יחידהאחתקטנהשנעהעםהתינוקממקוםלמקוםחוץממיטתהתינוקובשונהמשארהמכשיריםהישנים. במכשיר סנוזה Pico מכשיר ספציפי זה הופך לזיכרון מתריע ומיידי ותיכף נפרט מהו.

תכונותייחודיותהקיימותרקבמכשיריסנוזה:

חיווי על כל נשימה במנורה על המכשיר ומבצע בדיקה עצמית תכונה זו מאפשרת לכם כהורים לוודא את תקינותו של המכשיר בכל פעם שהנורה דולקת, עם אפשרות לקבוע עוצמת צליל שונה בכל נשימה. אם במהלך הלילה היה מקרה של חוסר נשימה למשך 15 שניות והמכשיר הצליח לפתור את הבעיה - המכשיר לא יתריע ויעיר בבהלה אתכם כהורים, מאידך הוא ישאיר נורה אדומה דולקת עד לכיבוי המכשיר בכדי שההורה ידע שהמקרה אכן קרה ונפתר על ידי עוררות פיזית של התינוק. ואם לא די במכשיר מתקדם שמקיים את השקט הנפשי באלפי הורים לתינוקות יש למכשיר סנוזה - MD גרסה מתקדמת יותר.

ה"אח" הנוסףשלסנוזהMD - עולהמדרגהטכנולוגית: סנוזהPico

מכשיר הסנוזהMD - פורץ דרך בפיתוח ומחקר בעיקרים חשובים וקריטיים עבור מניעת דום נשימה בתינוקות. אנשי הפיתוח תמיד רוצים לשכלל עוד ועוד ובהקשר של הצלת חיים הרי זה מבורך ומומלץ.

לפיכך, לסנוזה MD נולד "אח" חדש ומתקדם יותר, הזוכה לכינוי אצל למעלה מ- 350.000 אלף הורים לתינוקות ברחבי העולם כגיבור קטן, ובשמו המקורי: סנוזהPico. עליית מדרגה בסוגי המוניטורים המתריעים בבעיות של הפסקת נשימה בתינוקות.

גם סנוזה פיקו מתחבר לטיטול התינוק כקליפס ובעל אותם תכונות ופונקציות כשל סנוזה MD .

אבל בשונה ממנו, סנוזה Pico מתחבר לאפליקציה בסמארטפון המציגה להורים מידע חשוב ונוסף פרט למצב הנשימה שאינו ניתן לעריכה. אחת התכונות הבולטות ב-pico נעוצה בניוד המכשיר ממקום למקום שהוא גם מחוץ לבית כמו הרכב - אם יצאתם לנסיעה ברכב עם התינוק תוכלו להשאיר את מוניטור סנוזה Pico על גבי הטיטול ובכךלמנועאתאחתהבעיותהנפוצותוהמזעזעותשלהוריםהנוטיםשלאבזדון, לשכוחתינוקותברכב. עודתכונות כמו: מהו מנח תנוחת התינוק בכל רגע, מידע ובו נתונים לניתוח השינה והגדרת התראות כאשר התינוק מתהפך על הבטן, Pico יתריע. טמפרטורת העור – תכונה נוספת וחשובה לזהות במידית חום גבוה השכיח אצל תינוקות, אפשרות לתכנן את ההתראות בהתאמה אישית ומותאמת וכל זה מתבצע דרך הפיקו המציג את כל הנתונים באמצעות בלוטות אל האפליקציה המותקנת בסמארטפון של ההורים.

בין אם הורים מעוניינים בשקט נפשי ובן אם בטיחות התינוק או גם וגם מכשירי סנוזה היחידים בעלי אישור רפואי המסייעים למנוע הפסקת נשימה סנוזה PICO וסנוזה MD לא במקרה קיבלו את הכינוי גיבורים קטנים שמצילים חיים ועכשיו גם בישראל.