עמית סגל
עמית סגלצילום: פלאש 90

עמית סגל פירסם שני ציוצים, בתגובה לדברים שפרסמה מכינת בני דוד, בהמשך לסערה סביב דברי הרב יוסף קלנר, אשר שודרו בטלוויזיה ע”י עמיתו של סגל, יאיר שרקי.

הוא המציא ציטוט סאטירי של דברי הרבנים כדי להגחיך אותם: “די להוציא דברים מהקשרם. כשאמרנו שחיילות צהל הן בחורילות, הצענו להן להתרכז בסריגה וטינפנו על כל מה שזז ומסרב לקבל את מרותנו במשך שנים זה היה מתוך אהבת ישראל וקירוב הבריות לתורה”.

אז הוסיף: "הגיע הזמן להפסיק להשתלח בתקשורת ולהבין שאם יותר מדי ישראלים הבינו משהו, אולי הבעיה לא בהם ובטלויזיה שלהם אלא בסגנון היהיר והנפסד של חלק מעמיתיו למכינה, שמוריד את מפעל חייו הנהדר ביגון שאולה”.

בואו נשים בצד את הוויכוח על דבריו של הרב קלנר ונתרכז לרגע בתמונה הגדולה והאמיתית, שהיא לטעמי מעניינת וחשובה יותר.

אנחנו הרי מצויים במלחמה בין שתי תרבויות. האחת היא המסורת היהודית האמונית, הפרו-משפחתית, והשניה היא התרבות הניאו-מרקסיסטית, האנטי-משפחתית. לסגל ולשרקי תפקיד מאוד מוגדר במלחמה הזו, גם אם אינם יודעים זאת. ברור למדי שלסגל, לפחות, נדמה שהוא נמצא במקום הנכון, המקום שמייצג את "הישראלים". המקום הזה הוא ערוץ 2, ולא עלי.

מלחמת התרבויות

במכינת בני דוד מולכת היהדות, וליהדות יש זיכרון היסטורי ארוך. היא זוכרת שהחברה האנושית התחילה ממשפחות. היא יודעת שכשמשפחות מורחבות מתאחדות, הן קרויות שבט, ושדוד המלך איחד 12 שבטים ויצר עם. מאותו רגע ואילך, כל יהודי מתחנך כאשר סביבו שני מעגלי זהות יסודיים: המעגל הקטן הוא המשפחה, והמעגל הגדול הוא העם. הרוח המשפחתית והמלוכדת, כולם למען כולם, נשמרת גם ברמה הרחבה. הסולידריות היסודית הזו מאפשרת גם את הדמוקרטיה.

בערוץ 2 לא שולטת הרוח היהודית. לא הרוח של עלי וגם לא רוח מסורתית "מתונה" או מדוללת יותר, אלא הרוח הניאו-מרקסיסטית. אם דוד המלך איחד את השבטים, הרי שהניאו-מרקסיסטים באים ומפוררים את העם הזה בחזרה, לשלושה שבטים נפרדים: שבט הגברים, הלא הוא "הפטריארכיה" השנואה, והשבטים "הטובים", ה"מוחלשים" – הנשים והילדים, שאותם מייצגות כביכול השמאלניות ה”פמיניסטיות”.

הניאו-מרקסיסטים מדברים בשם הילדים כדי להחליש את ההורים, והם מדברים בשם הנשים כדי להחליש את הגברים. וכך הם משתלטים על המשפחה, ועל המשפחתיות החברתית הכללית, ומכאן הדרך קצרה לפירוק הלאומיות והדמוקרטיה ולשליטה כוללת בחברה, כנציגי "הרוב", שהרי 2 מתוך 3 שבטים הם רוב. כך מייצרים דיקטטורה.

לניאו-מרקסיסטים יש "מוסר" משלהם, הלא הוא ה"תקינות", והם ינסו בכל דרך להוכיח לציבור שהמוסר היהודי לקוי ורע. ואין לך כלים שימושיים טובים יותר לצורך כך, משני כתבים דתיים צעירים שמאוד רוצים להשתלב בחברה ה"כללית".

הבחורילות

לתוך הקלחת הזו נקלעו סגל ושרקי. בטוחני שפעלו במצוות אורי אורבך ז"ל כשהצטרפו לחדשות 2, וכי כוונותיהם טהורות וטובות. בטוחני שהם עושים גם הרבה טוב בעצם נוכחותם במערכת חדשות 2, וממתנים חלק מהטרפת. אבל מקרה הרב קלנר ממחיש עד כמה מצבם בעייתי. שהרי, מבחינת המנגנון שמקיף אותם, הם גם אלה שמאפשרים להציג את התרבות היהודית כתרבות "מיזוגינית" אשר בזה לנשים, אשכרה "שונאת" נשים, ולשכנע את הציבור שקיימת בעייה מוסרית יסודית בעצם התרבות היהודית, או לפחות בגירסת הליבה שלה המטופחת בעלי, בבית אל ובמרכז הרב.

ייתכן שהרב קלנר עשה עוול עם תלמידות המכינות. קטונתי מלשפוט. אבל מה לעשות שבחדשות 2, שרקי וסגל אכן מוקפים ב"בחורילות"? אחת אחרי השנייה, מדובר בנשים מפחידות, וולגריות ואגרסיביות להחריד. אלה ברקודות של ממש, שופכות דם.

ומה לעשות שאותן נשים ממש משדרות לציבור שקרים ודברי לעז על כלל המין הגברי (שהאדונים סגל ושרקי שייכים אליו, אגב) כאילו היו עובדות אמיתיות? ומה עושים אז האדונים סגל ושרקי? מתכרבלים להם בפינות שלהם ושותקים שתיקה גדולה, ארוכה וצבועה. זה מה שהם עושים.

איפה היית, עמית, לפני שבוע, כשדפנה ליאל הציגה את הנשים בכנסת כעלים נידפים שפוחדות מנחת זרועם של הגברים? מדוע לא הבאת בפני צופיך קטעי השתלחות והשתוללות של ח"כיות שונות, שמבזות את "כל מה שזז" ממין זכר, כולל ראש הממשלה, בכירי צבא ורבנים דגולים, כדי להראות עד כמה הטענה מגוחכת?

היה אתה איש

במקום שאין אנשים, בממלכת הבחורילות, היה אתה איש, עמית. בואו נראה אותך מצייץ ציוצון אחד קטן, בפעם הבאה שעמיתותיך – קרן מרציאנו, יונה ליבזון, עמליה דואק, או כל אחת אחרת מנבחרת המפחידות – תשדר נתוני שקר וכזב על "פערי שכר" מגדריים, לדוגמה. זה יקרה, כמו שעון, בעוד שלושה שבועות לכל המאוחר, לקראת "יום האישה הבינלאומי".

בלי שום צל של ספק – הן ישדרו כתבות מיוחדות ו"תחקירים" מצוצים מהאצבע על פן כזה או אחר של ה"אלימות הגברית" המופעלת תדיר על נשים באופנים שונים, לשיטתן. הן לעולם לא יביאו את התמונה הכוללת, את מחקרי השטח, את המורכבות האנושית.

ואתה ויאיר תשבו לכם במזנון הכנסת, או היכן שזה לא יהיה, ותמלאו את פיכם מים. למה? כי אתם פוחדים מהן. אתם פשוט פוחדים מהן. אתם יודעים באיזה צד של הלחם מרוחה החמאה, ואין לכם אומץ להתעמת עם תרבות התקינות הפוליטית. זה כל הסיפור.

אנחנו מצידנו נעקוב אחרי השקרים שישודרו, וגם אחרי חשבונות הטוויטר שלכם. נראה אתכם מעיזים לומר מילה רעה על כזבי שונאות הגברים ואויבות המשפחתיות שאתם עובדים לצידן, ושאת תרבותן אתם משרתים.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.