למרות ההבטחות, תושבי השכונה לא יודעים לאן ילכו בעוד חודש. כלי ההרס בנתיב האבות
למרות ההבטחות, תושבי השכונה לא יודעים לאן ילכו בעוד חודש. כלי ההרס בנתיב האבותצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים ביום שני הקרוב מפגש עם ראשי סיעות הקואליציה, במטרה לאשר תקציב של כ-70 מיליון שקלים עבור פתרון דיור חלופי למתיישבי נתיב האבות.

נזכיר כי השבוע אישרה מנהלת התכנון העליונה של המנהל האזרחי הקמת מבנים זמניים למפוני שכונת נתיב האבות שבגוש עציון.

"אנו מברכים על אישור הפתרון הזמני", מסרו תושבי השכונה, "אך מבהירים כי הפתרון שאושר כעת הוא בבחינת מענה הומניטרי זמני לתושבים עד להסדרת נתיב האבות ואישור התב"ע לבניית מאות יחידות דיור חדשות".

עוד הוסיפו התושבים, "לצערנו אישור זה מגיע מאוחר מידי לתושבי נתיב האבות שביתם אמור להיהרס בעוד שלושה שבועות, והתושבים ימצאו עצמם ללא פתרון וללא קורת גג עד לסיום העבודות בפתרון זה, בדיוק כמו תושבי עמונה שנמצאים כבר שנה ללא בית במדרשה בעפרה".

נזכיר כי אתמול (רביעי) השתתפו חלק מתושבי השכונה בכנס חירום של מטה הליכוד בכנסת בנושא ההרס הצפוי.

השר לוין לתושבים: "אל תחיו באשליות"אלירן אהרון

בכנס שוחחו השרים וחברי הכנסת עם התושבים על הכוונות לפעול לעיכוב פעולות ההריסה וכן לעתידם של התושבים.

השר יריב לוין פנה לתושבי השכונה במהלך הכינוס ואמר להם, "תאמינו לי אני לא חושב שאני צריך להוכיח למישהו כמה אכפת לי מהדבר הזה וכמה הוא כואב לי".

אחת התושבות תהתה בתגובה, "למה נרדמתם מאז עמונה?". ח"כ נורית קורן שהשתתפה בכנס ענתה, "לא נרדמנו. אנחנו עושים הכל".

השר לוין הוסיף, "אני לא רוצה שתחיו באשליות. זה הדבר הכי נורא שאפשר לעשות. אנחנו עושים כל מאמץ לפעול אבל צריך במקביל להכין את האלטרנטיבה".

לדבריו, "חוסר ההיגיון זועק לשמיים. במקום לטפל בעיה מיסודה מחפשים פתרון נקודתי. והבעיה היא ההרכב האנושי של בג"ץ היום ודרכי הגישה. צריך לעשות שינוי יסודי בכל מערכת המשפט - שמוצאת פתרונות איפה שהיא רוצה למצוא אותם".