יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: ישראל ברדוגו

חבר הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד) התייחס הערב (חמישי) להמלצות המשטרה בתיקי נתניהו ולפרסום לפיו לפיד הוא עד מרכזי בפרשת תיק 1,000, פרשת המתנות.

"אני לא עד המפתח בפרשה", טען לפיד בראיון לחדשות 2. "יש סדרה שלמה של חקירות, באחת מהן ביקשו ממני לבוא ולתת עדות. אני לא אתן למדינה להגיע למצב שבו אנשים טובים ישרים והגונים פוחדים ללכת להגיד את האמת במשטרה כשמזמינים אותם לעדות".

לפיד דחה את הטענות ולפיהן היה בקשרים אישיים עם איש העסקים ארנון מילצ'ן, "אני עבדתי לפני 22 שנים אצל מילצ'ן, עדיין הלכנו למשרד המשפטים, היה הסדר ניגוד עניינים, הכל היה מסודר. חלק מהעבודה של שר אוצר זה להגיד לא לאנשים. הם מנסים לייצר משוואה בה המושחתים והישרים הם אותו דבר, הם לא".

לפיד טען כי לא זכר את בקשותיו של מילצ'ן טרם הוזמן למסור עדות במשטרה. "כשהייתי במשטרה וסיפרו לי את זה אני מודה שזו הייתה הפעם הראשונה שנזכרתי שהיה סיפור כזה, זה לא היה דבר מרכזי", סיפר לפיד.

"בא מישהו ביקש בקשה, אמרתי לא יקום ולא יהיה והמשכתי בדרכי. חשבתי שזה חוק לא טוב, התפקיד שלי הוא לא לעזור לטייקונים או פוליטיקאים התפקיד שלי הוא לעזור לאזרחי ישראל. אף אחד אחר".

לפיד קרא לראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו. "השבוע האחרון התחיל במל''ט איראני שחדר לישראל, המשיך בזה שהתמוטטה הקונספציה של נתניהו בעניין הרוסי והאיראני.

"בשבוע הזה הוא עסוק על מר גורלו, העלה פוסטים בפייסבוק, וקיים דיונים עם עורכי דינו. אי אפשר להיות ראש ממשלה כי הוא אמור לעבוד 24/7 לטובת אזרחי ישראל ונתניהו לא יכול לעשות את זה. מגיע לנו בשביל הביטחון, הכלכלה - שתהיה ממשלה שכל עיסוקה זה מה שטוב לאזרחי מדינת ישראל".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בזמן שרה"מ נתניהו בדרכו לכנס הביטחון החשוב בעולם, שם הוא זוכה לכבוד והערכה כמנהיג עולמי, עד המפתח לפיד רץ לאולפן וממשיך להתחבא מאחורי ספינים עלובים במקום לענות לציבור על שאלה פשוטה: איך הוא מעז להטיף מוסר לראש הממשלה כאשר לפיד בתפקידו כשר אוצר קיים פגישת עבודה עם חברו הקרוב ומעסיקו לשעבר ארנון מילצ'ן?

קשקושיו של לפיד בענייני ביטחון המדינה רק מוכיחים את בורותו ואינם ראויים לתגובה - מדובר באדם שניסיונו הצבאי והמדיני מסתכם בהקראה מפרומפטר באולפן שישי. ראש הממשלה נתניהו ימשיך להוביל את מדינת ישראל ולהשקיע בכך את כל מרצו מתוך תחושת שליחות עמוקה. יאיר לפיד - הוא ימשיך לחפש כל דרך להגיע לשלטון מלבד הקלפי, כי הוא יודע ששם יפסיד".