חנוכת היחידה
חנוכת היחידהצילום: דוברות השר

טקס השקת יחידת השומר החדש נערך אמש (חמישי) בקיבוץ תל יוסף במעמד השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, מפקד מג"ב ניצב יעקב שבתאי, יו"ר השומר החדש רם שמואלי וראש מועצת גלבוע נור עובד.

היחידה תורכב ממתנדבי "השומר החדש" ותסייע למג"ב בהתמודדות עם הטרור החקלאי. היחידה תופעל מבסיס מג"ב הממוקם במועצה האזורית גלבוע ותפעל ישירות על ידי מפקד מג"ב צפון.

ישנם כיום 120 מתנדבים (90 מתנדבים במג"ב צפון ו-30 במג"ב דרום) תחת ארגון השומר החדש המופעלים על ידי המפקדים הקיימים במועצות האזוריות, וקיים פוטנציאל גיוס של כ־600 מתנדבים נוספים על ידי הכשרתם של בני ובנות המכינות הקדם הצבאיות ברחבי הארץ.

"השומר החדש" היא תנועה שהוקמה בשנת 2007 על ידי מתנדבים, כדי לשמור על אדמות מדינת ישראל, תוך סיוע והעצמת החקלאים וגורמי האכיפה, לצד חיבור אזרחים וצעירים לאדמה, לאהבת הארץ ולזהות ציונית.

שיתוף הפעולה בין מתנדבי הארגון למג"ב החל כבר בשנת 2014, ומאז צברו מתנדבי השומר החדש, על פי מידע מודיעיני שנאסף על ידי מג"ב, כמה הצלחות של תפיסת גנבי תוצרת חקלאית, תפיסת חשודים ב"שחיטה שחורה" של בקר ומניעת גניבות תבואה.

"אלפי אזרחים יקרים שמקדישים מזמנם לשמירה על אדמות המדינה, חוברים לשיתוף פעולה ממוסד עם המשטרה", אמר ארדן. ''טובי בנינו ובנותינו אשר מבינים את צו השעה, מחליטים לקום ולעשות מעשה ולתרום מזמנם וממרצם למען הביטחון של כולנו. הם עושים את זה באמת באופן מעורר הערכה והשראה. וזה מה שעושים אנשי השומר החדש, וזה מה שלמעשה עושים כל מתנדבי משטרת ישראל ומג"ב''.