הרב יגאל לוינשטיין
הרב יגאל לוינשטייןצילום: מרכז 'ליב"ה'

איש התקשורת ופרשן הספורט רון קופמן קורא להשמיד את המכינה הקדם צבאית בעלי, בעקבות דבריו של ראש המכינה הרב יגאל לוינשטיין שנחשפו אמש (חמישי) בחדשות עשר.

''מכינת עלי, יש מקום יותר יהודי-פרימיטיבי, שמאלצים אותי להשתתף במימונו? ואלוהים שומע את דברי ההבל והטמטום, ושותק? להשמיד את המקום הזה מיד", צייץ קופמן בחשבון הטוויטר שלו.

הרב יגאל לוינשטיין, מראשי המכינה בעלי, התבטא נגד הומואים ולסביות, ועורר סערה. בשיעור על תופעת הלהט"ב שהעביר בחודש האחרון במכינה, קרא הרב "להדביר" את הנטיות החד מיניות כפי שהדבירו את מחלת האיידס.

"אני משוכנע שביום שלא תהיה הסכמה שזה נורמלי הדבר הזה, אנחנו נציל את כל החברה האנושית והמדע הפיזיולוגי והמדע הפסיכולוגי לא תהיה שום בעיה לטפל בבעיה הזאת, רק צריך להגדיר שזו בעיה", אמר הרב בשיעור.

"אתם זוכרים שפעם היה מושג כזה איידס וכל העולם הרפואי הסתער עליו והצליח להדביר. או כל בעיה אחרת, בעיות מדבירים, את המומים אפשר להדביר היום", הדגיש הרב לוינשטיין.

ח"כ לאה פדידה מהמחנה הציוני הגיבה לדברים וצייצה בטוויטר ''זו מצווה למגר את הרב לוינשטיין''. חבר סיעתה, ח''כ איציק שמולי, קרא אמש ''למגר את דעותיו של הרב לוינשטיין כמו שמיגרו מגפות; נתחיל מזה שהמדינה תפסיק לשלם לאנשי מערות חשוכים כמוהו משכורת על חשבון כולנו''.

ח״כ תמר זנדברג ממרצ אמרה "לא ייאמן שהוא ממשיך לקבל מימון מהמדינה על הפצת משנתו הארסית והדוחה שנחשפת בכל פעם מחדש. ברור לי הרצון להתחנף לרבני הבית היהודי ולשאר הרבנים הקיצוניים, אבל אם אלו פני הממשלה אז הגיע הזמן שתסיר את המסכות".

ממכינת בני דוד נמסר בתגובה: "השיעור המדובר נאמר באופן מכבד ולא פוגעני והוא נובע מהכרת העובדות במציאות, מתוך ניסיון של סיוע ועזרה לתלמידים שפנו הסתייעו בנו וזכו להקים בית נאמן בישראל. הדברים שצוטטו מבטאים דעה לגיטימית המבקשת לזעוק את חובתה של האנושות - אנשי מדע ומקצוע, רבנים והורים, להתגייס לטובת בעלי נטיות הפוכות המבקשים להשתחרר מנטייתם בדומה לבעיות אחרות שטופלו בעבר.

''הניסיון מוכיח שבפעמים רבות ניתן לעזור לבעלי נטיות הפוכות לחזור להיות אנשים רגילים על-ידי שיטות טיפול פסיכולוגיות עדינות ורגישות", נמסר.