עודד קטש עם שחקני נבחרת ישראל
עודד קטש עם שחקני נבחרת ישראלצילום: FIBA

מתכוננים. בעוד שבוע יצא לדרך חלון המשחקים השני של מוקדמות גביע העולם 2019 בכדורסל, במהלכו תשחק הנבחרת הישראלית של עודד קטש מול נבחרות בריטניה ואסטוניה.

כזכור, השנה לראשונה מתקיימים משחקי המוקדמות במהלך העונה הסדירה בליגות השונות, באמצעות 3 חלונות, כששחקני ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA וחלק משחקני היורוליג אינם לוקחים חלק במשחקי המוקדמות בשל מועד המשחקים.

אם זה לא די עבור איגוד הכדורסל הישראלי, הרי שמועד משחקה מול נבחרת בריטניה שנקבע ליום שישי הקרוב בשעה 14:00 נמצא גם הוא בבעיה, זאת בשל קיומו של מרתון ת"א באותה השעה בדיוק. נכון לעכשיו נראה כי המשחק יתקיים כמתוכנן, כשמתקיימות ישיבות עם גורמי עירייה ומשטרת ישראל בנוגע לסידורי ההגעה למשחק.

בינתיים מאמן הנבחרת עודד קטש נערך לצמד המשחקים הקרובים, כשהערב (מוצאי שבת) פירסם את סגל 16 השחקנים שיעמדו לרשותו במשחקים מול בריטניה ואסטוניה.

הזכיה של הפועל חולון בגביע המדינה בכדורסל ביום חמישי האחרון החזירה את גיא פניני לסגל הנבחרת, לאחר שכבר נראה היה כי יופרש כשגם תמיר בלאט וג'ו אלכסנדר קיבלו זימונים לסגל הנבחרת. הפועל ירושלים המאכזבת עם נציג אחד בלבד בדמותו של ריצ'ארד האואל כשבר טימור הפצוע ייעדר מסגל הנבחרת ומכבי ת"א המשחקת במקביל ביורוליג עם שני נציגים - ג'ייק כהן וזימון בכורה של יובל זוסמן.

שחקן וותיק נוסף שקיבל זימון מחודש הוא רביב לימונד מהפועל ת"א כשגם תומר גינת ורפי מנקו חבריו לקבוצה יצטרפו למסע הנבחרת.

בסגל שיגיע אל פתיחת האימונים ביום שני הקרוב נמצאים גם גל מקל קפטן הנבחרת החדש המשחק בגראן קנאריה הספרדית, חואקין שוכמן ובן אלטיט מגלבוע/גליל, אבי בן שימול ועידן זלמנסון ממכבי ראשל"צ, שון דאוסון מהרצליה ונמרוד לוי ממכבי אשדוד בהופעת בכורה.

כזכור, את הקמפיין הראשון שלו כמאמן הנבחרת פתח קטש ברגל ימין כשהביס את נבחרת אסטוניה בבית בתוצאה 68:88, אך במשחק השני מול נבחרת יוון בכרתים הובסו הישראלים לאחר שאיבדו כדורים רבים בתוצאה 61:82. איך זה ייגמר הפעם?