משה יעלון
משה יעלוןPhoto by Flash90

שר הביטחון לשעבר משה יעלון קורא לראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו בעקבות המלצת המשטרה להעמיד אותו לדין על שוחד.

"ימים קשים עוברים עלינו. שלושתם, גם ביבי גם רוני וגם אביחי היו פקודי. מכיר אותם היטב. אנשים טובים מאד. הקדישו את חייהם למען המדינה. שלושתם! בעבר, לא העליתי בדעתי שאי פעם נגיע למצב הזה: אוי לנו , לכולנו שראש ממשלת ישראל, איש עתיר זכויות, נחשד בלקיחת שוחד!

חשבתי ואני חושב שביבי צריך היה לקבל אחריות על מעשיו ולהתפטר, אך משלא עשה כך, ולאחר שאיש ממובילי הקואליציה אינו מגלה מנהיגות - עלינו להמתין להליך המשפטי ולסמוך על מוסדות אכיפת החוק שיעשו מלאכתם נאמנה. אני סומך עליהם!".

אתמול קרא פרקליט המדינה לשעבר משה לדור לראש הממשלה להכריז על נבצרות בעקבות המלצות המשטרה. "המנהיג של כולנו חייב לתפקד יום-יום 24 שעות כמעט ביממה אבל מצד שני הוא מנהל במקביל את הגנתו", אמר בראיון לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות".

"זה דבר בעיני פשוט בלתי נסבל, זה לא יכול להיות". בהתייחסו לפרשות שבגינן הוגשו ההמלצות, אמר כי במידה והעובדות נכונות, פרשת 2000 "חמורה לאין ערוך מ-1000".

"המשחק בשלב הזה הוא לא משפטי אלא ציבורי ושלטוני. האם מתקבל על הדעת שנתניהו ימשיך למלא את תפקידו ולטעמי לא...העובדה שהוא רוקד כרגע בשתי החתונות, הוא כבר פועל באופן שאיננו משרת את אינטרס הציבור אלא את האינטרס האישי שלו".