ליברמן
ליברמןצילום: פלאש 90

הותר לפרסום כי בשבועות האחרונים נחשפה חוליית טרור של הג'יהאד האיסלאמי, שתיכננה פיגוע טרור נגד שר הביטחון אביגדור ליברמן.

החולייה נחשפה במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, יחד עם חולייה אחרת שהתכוונה לבצע לבצע פיגועי ירי נגד מתיישבים וכוחות צה"ל באיזור גוש עציון.

במסגרת חקירת השב"כ נעצרו 6 מחבלים בהם חוליה צבאית. ראשי החוליה הם עווד מחמוד עווד אלעסאכרה, בן 25, תושב בית לחם, שהיה עצור מנהלי בין השנים 2015-2017 על רקע תכנון פיגוע. לצידו פעל מוחמד עלי אבראהים עסאכרה, בן 32 תושב רפידא, שהיה כלוא בשראל פעמיים על רקע פעילות במסגרת חוליית טרור ומעורבותו בהכנת מטען ותכנון פיגוע כנגד כוחות צה"ל.

במסגרת חקירות חברי החוליה בשירות הביטחון הכללי, התברר כי הם פעלו לרכישת חומרי נפץ לייצור מטען חבלה במטרה להניח אותו בנתיב הנסיעה של שר הביטחון ואף פנו לגורמי טרור ברצועה לטובת קבלת מימון לפיגוע.

משלא הצליחו חברי החוליה לרכוש חומרים לייצור המטען, החליטו לייצר מטען "דמה" על מנת שיוכלו לקבל מימון והכרה לפעילותם ולבצע פיגועים נוספים. המטען נמסר לידי כוחות צה"ל במהלך המעצר של חברי החולייה.

עוד עלה במסגרת החקירה, כי המניע לפעילות של אחד מחברי החוליה, בדומה לצעירים אחרים בגזרת בית לחם, היה בין השאר הרצון להיעצר לשם קבלת משכורת מהרשות הפלסטינית.

בשב"כ מציינים כי זו לא הפעם הראשונה שנעצרת חוליית טרור שמבקשת לפגוע בשר ליברמן. בשנת 2014 נעצרה חוליית טרור של חמאס שפעלה לרכישת טילי RPG, במטרה לפגוע ברכב בו נסע השר ליברמן.

במסגרת חקירותיהם של חברי החוליה שנעצרו עתה, עלה כי הם הכירו ניסיונות קודמים לפגוע בשר, אך חשבו שהם יצליחו במקום בו נכשלו אחרים.

נגד חברי חוליות הטרור שנעצרו יוגשו היום (ראשון) כתבי אישום בבית המשפט הצבאי ביהודה.