אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

דור שנולד עם כפית זהב בפה. הם קראו לנו מפונקים! אמנם לא נולדנו במעברות ולא גדלנו בתקופת הצנע, ובכל זאת יש לנו מכנה משותף, כולנו שואפים לחיות חיים מלאי שמחה. אנחנו דור הקדמה, הצועד קדימה. אך המציאות מוכיחה שככל שמתקדמים, השמחה בחיי הנישואין הולכת בכיוון ההפוך.

מדוע?

"ברכת השמחה היא שבח שמשבח לקב"ה שברא חתונת דיבוק איש באשה על ידי שמחה וחדווה" (רש"י כתובות)

האם את יכולה לאמוד את גודל השמחה שחשת ביום חתונתך? האם הרגשת את שפע השמחה שנשפך עליכם, עת עמדת מתחת לחופה ושמעת בין יתר הברכות את הברכה "שמח תשמח רעים אהובים כשמחך יצירך בגן עדן מקדם"?

בברכה הזו טמונה השמחה בחיי הנישואין שלך. בני זוג שאוהבים אהבת אמת, כזו שאינה תלויה בדבר. מגיעים לדרגת "ואהבת לרעך כמוך" ממש.

וכשהם אוהבים ,הם רעים אהובים!

ניתן להגיע לאהבה עצומה בחיי הנישואין באמצעות הידיעה הברורה שהקב"ה יצר אותך עבור בעלך ואת בעלך עבורך, בדיוק באותו האופן שיצר את אדם וחוה בגן עדן מקדם שם לא היה איש זולתם. כך גם בגן העדן הפרטי שלך אין אחרים עלי אדמות עבורכם, הפיכתכם ל"אחד" תוך אמונה פשוטה שנועדתם זה לזו מובילה לנאמנות מוחלטת המזכה אתכם במנוחת הנפש ובשמחה בחיי הנישואין. כשמחך יצירך בגן עדן...

מקדם - אנחנו דור הקדמה החי בעולם "אקווריומי" פעם היו בונים בתים עם חלונות היום בונים חלונות עם בית. החוץ והפנים משמשים בערבוביה. הכל שקוף, אין גבולות ברורים, אינטימיות בתחפושת, כל כך הרבה אנשים בוחרים להיות שחקנים בבימת העולם. (גם הווירטואלי...) זוג יוצא לחופשה (במרביתה הם עסוקים בהנצחתה) את רגעי האושר הם שולחים בלחיצת כפתור. הוא הפתיע אותה ליום ההולדת הקליפ משודר און-ליין. היא קנתה קולקציה חדשה היא ממהרת לשים "בדף שלה" את התמונות. דור שלם עוסק בהשוואות.

אנחנו דור חדשני בו המידע בלתי מוגבל, הגלובליזציה כבר כאן, הכל בהישג יד. מידע התורם לבלבול בין המושגים "צורך" ו"רצון". מידע המציע לך את "האינסוף" הקיים בפרסום אגרסיבי, שפוגע בחשיבה עצמאית ומערער את הבחירה החופשית שלך .

והזום? מתביית על מה שחסר!

אותו חוסר הנמדד בהשוואה למישהו אחר ולא בהכרח מבטא את צרכייך. כמה פריטים יש לך שעד שלא ידעת על קיומם לא הרגשת בחסרונם? כמה כאלה יש שהיית יכולה לחיות ובאושר גם בלעדיהם? ומילא מדברים על פריטים, אבל אם נהיה אמיצות ונדבר על תכונות, מידות, התנהגויות של אנשים אחרים???

וכשנראה ש"חסר" יוצאים למסע עד למילואו, הסוד הוא שאז מגיע היצר הרע ומנפנף לנו עם משהו חדש... כך אנו מוצאות את עצמנו מסתובבות בעולם ברדיפה אחר כלום ושום דבר.

איך אפשר לחיות חיים שמחים כאשר חשים תחושת חוסר?

רוצה חיי נישואין שמחים? ראשית, בקשי מריבונו של עולם "אנא ,חדש ימנו כקדם!" גם בעולם של קדמה, תן לי את הבינה והיכולת לשמור על גן העדן הפרטי שלי ולחיות חיים מלאים ושמחים עם בעלי שנית, שחררי את הזום והרכיבי משקפיים המביטים פנימה אל תוך ביתך.

יש לך חשיבה עצמאית, קחי פיקוד ושליטה ותבחיני בין עיקר לטפל, בין צורך לרצון. ציירי את גבולות גן העדן שלך. וככל שתעמיקי בהתבוננות תגלי שהקב"ה חילק מתנות לכולם, לכל אחד ואחת העניק את המתנות המתאימות ביותר, במינונים המדויקים לצורך מילוי התפקיד האישי שלנו בעולם. התכנסי והכנסי לגן עדן שלך ותראי את כל המתנות שיש לך, תתבונני במידות הטובות שלך, בתכונות האופי החיוביות, בכישורים הרבים שניחנת בהם.

תביטי אל בעלך ותראי את היחיד עבורך מלוא הדרו עם כל הטוב שהקב"ה חנן אותו. כשמביטים בטוב, מדברים טוב, חושבים טוב הוא הולך וגדל והשמחה עולה וגואה. כבר נתברכתם בברכת השמחה. היכולת לחוש אותה בזוגיות שלכם תלויה רק בכם. כשאתם אוהבים, נאמנים ,שמחים במי שאתם, בחלקכם ומודים לקב"ה על כל שפע הברכה שהעניק לכם ברב חסדיו, גם הוא יתברך ימשיך וימלא את גן העדן שלכם מנה אחת אפיים, בגדר שמח תשמח.

כרמית פרויס - "לכתחילה" המכון לחיי משפחה