הריסת בית המחבל
הריסת בית המחבלצילום: רויטרס

פרקליטות המדינה הגישה היום (א') לבג''ץ את תגובתה לבקשת בית המשפט להבהיר מה עמדת המדינה באשר לקומה השנייה בבית משפחת המחבל אשר רצח את בני משפחת סלומון בפיגוע הקשה בישוב נווה צוף לפני מספר חודשים.

בתגובת המדינה נכתב באשר לקומה השנייה של בית המחבל אותה דרשו בעתירה בני משפחת סלומון להרוס, כי "אין כל מניעה עובדתית ומשפטית, להשלים את בנייתה של קומה זו ולעשות בה שימוש".

פרוש הדבר הוא שבכוונת המדינה לא רק שלא להרוס את כל הבית, אלא אף לאפשר למשפחת המחבל לבנות את הקומה השנייה בביתם.

נזכיר כי את העתירה הגישו בני משפחת סלומון לאחר שבית משפחת המחבל נהרס באופן חלקי בלבד, בעתירה דרשו בני המשפחה כי בית המחבל יהרס כולו. בעתירה הזכירו בני המשפחה כי חלק מבני משפחת המחבל, הורשעו באי מניעת הפיגוע.

בתגובת המדינה נאמר כי "ביום 18.10.17 פנו בני משפחת המחבל... אל נציגת יועמ"ש איו"ש והודיעו כי בכוונתם לפנות את הריסות הקומה הראשונה, על מנת לאפשר גישה לגרם המדרגות המוביל לקומה השניה. זאת על מנת להשלים את בניית הקומה השניה ולעשות בה שימוש''.

עם זאת הבהירו בני משפחת המחבל, באמצעות בא כוחם, כי אין בכוונתם "לעשות שימוש כלשהו בשטח הקומה הראשונה שלגביה חל צו החרמה, למעט הגישה למדרגות ומהן לקומה השנייה".

בני משפחת סלומון קיבלו בהלם את תגובת המדינה. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחת סלומון ואשר הגיש את העתירה תקף בחריפות את עמדת המדינה: "תשובת המדינה צריכה להרעיד את אמות הסיפים. המדינה מאשרת למשפחת המחבל הנאלחת שבני המשפחה הורשעו בזה שיכלו למנוע את הפיגוע ולא מנעו ואף לאחר הטבח גיבו את מעשה המחבל. לבנות את ביתם מחדש מעל מקום ביתם הקודם בכספי טרור.

''קשה להגיד את הדברים אבל בית המחבלים בגיבוי נציגי המדינה יהפך להיות סמל לכך שדם יהודי הפקר וכל מי שרוצה לשפוך את דמנו יזכה בכל טוב. אנו קוראים לראשי המדינה להתעשת ולפעול להציל את אזרחי ישראל ממצב מביש ומסוכן זה", מסר עו"ד בלייכר.

לאחר הדיון בעתירה לפני כשלושה שבועות, סיפרה מיכל סלומון כי "בסוף הדיון פניתי לשופטים ואמרתי להם, שאנחנו פה מסיבה אחת - צריך לייצר כושר הרתעה כדי למנוע את הפיגוע הבא, לאף אחד אין מושג מה זה להיות משפחה שכולה באמת, מאחורי זה יש חיים שלמים, יש הרבה סבל, יש הרבה החלטות שצריכים לקחת לבד.

''ואנחנו פה כדי שהמשפחה הזו, משפחת השכול תסתיים, שלא יצטרפו עוד חברים חדשים. כולי תקווה שבית המשפט יחשוב על הדברים באמת, ויבין שהפקר חיי אדם מתחיל כאן, במניעת ההרתעה", אמרה אז סלומון.