לימודים אקדמיים
לימודים אקדמייםistock

להיות סטודנט באוניברסיטאות בישראל זה לא דבר קל: הדרישות גבוהות כמו גם רמת הלימודים שנחשבת מבין התובעניות בעולם, הלחץ בזמן הלימודים הולך וגובר ככל שהימים עוברים תוך ששכר הלימודים מרקיע שחקים – מה שמצריך לעיתים שילוב עבודה עם חיים סטודנטיאליים.

בשל כך מוצאים עצמם רבים מהסטודנטים נאבקים בדרך אל התואר, מתוסכלים שהם לא מצליחים לקבל תוצאות גבוהות, בזמן שהם מחפשים את הדרך לשרוד את הבחינות, העבודות ומועדי ההגשה.

עם זאת באמצעות כמה טיפים טובים יכולים סטודנטים ליהנות מאורח חיים טוב ואף בריא יותר, תוך קבלת תוצאות טובות בזמן הלימודים.

אז אילו טיפים יכולים לעזור לסטודנטים לשרוד את האוניברסיטה? הכנו עבורכם כמה טיפים שילוו אתכם כל הדרך אל נקודות הזכות.

שמרו על תזונה מאוזנת – כדי שתוכלו להתרכז בלימודים מומלץ תמיד לשמור על תזונה מאוזנת. אכלו ארוחת בוקר מלאה בכל בוקר שכולל 2 פרוסות לחם מלא, טונה, ירקות וכפית אגוזים וזאת כדי לקבל את האנרגיה הדרושה לכם לזמן הלימודים. אל תוותרו

על ארוחת צהריים והקפידו לאכול ארוחה מלאת חלבונים כמו חזה עוף או דג עם תוספת קלילה של אורז מלא או כל פחמימה שאתם אוהבים.

עוד יש להקפיד להימנע מסוכרים מעובדים אשר יכולים לגרום לכאבי ראש ולירידה בלחץ הדם, להקפיד על תבלינים טהורים ולא לשתות יותר מכוס קפה אחת ביום.

בנוסף מומלץ לנשנש בין הארוחות מוצרים בריאים כמו תפוח גרנד סמית ירוק, לחמית ותמרים ולנסות לשתות עד 2 ליטרים של מים ביום. הוסיפו לתפריט שלכם ירקות עליים ומגוון אגוזים אשר תורמים להתפתחות המוח ושומרים על קליפת המוח.

ארגנו קבוצות לימוד – ארגנו קבוצת לימוד כדי שתוכלו להפיק ממנה את המרב בזמן הלימודים. קבוצות לימוד מתאימות בעיקר לשינון החומר לפני בחינות גדולות תוך שבאמצעות קבוצות לימוד ניתן להיעזר בשאר הסטודנטים, להעלות שאלות חשובות, ללמוד מהטעויות שלכם ושל אחרים ולנהל מפגש חברתי פרודוקטיבי.

שאלו שאלות און ליין – כיום יכולים סטודנטים לשאול שאלות בכל הנוגע לחומר הלימוד באתרים שמספקים מענה לסטודנטים און ליין. אחד האתרים שעוסקים בתחום הוא אתר Homeworkmarket המקנה תשובות לסטודנטים בכל שאלה או קושי בזמן הלימודים. בנוסף תוכלו ליהנות משעורים פרטיים בסרטונים ביוטיוב ולקבל תשובות נוספות ברשתות החברתיות ובקבוצות ייעודיות שעוסקות בלימודי תואר ראשון ושני.

שמרו על הכושר הגופני – כדי ליהנות מגוף נמרץ יותר ואף מריכוז גבוהה יותר בזמן הלימודים, רצוי לשמור על הכושר הגופני. סטודנטים באוניברסיטאות השונות יכולים בדרך כלל להירשם למכון כושר השייך לאוניברסיטה במחירים מוזלים במיוחד.

אם אינכם אוהבים ללכת לחדר הכושר, נסו למצוא פעילות שמתאימה לכם כמו ריצה, הליכה מהירה, ושלל פעילויות אירוביות. נסו להוסיף ליומכם תרגול יוגה שעוזר להתרכז, ממריץ את הדם ומעולה לפעילות המוח.

הקפידו על מספיק שעות שינה – עד כמה שאתם רוצים ללמוד לבחינה, כמו למשל לימודים לבחינות גמר, או כל בחינה אשר אתם צריכים לעבור: חשוב לא ללמוד על חשבון שעות השינה שלכם. מחקרים גילו כי כל אדם זקוק למספר קבוע ומשתנה של שעות שינה כדי להרגיש ערני וחיוני.

לכן חשוב לאתר את מספר שעות השינה שאתם זקוקים להן ולהקפיד לקבל אותן. בכך תהיו מרוכזים ברוב שעות היום וכמובן בבחינות.