רגב. תבדוק את סוגיית השיפוט בענף הכדורסל
רגב. תבדוק את סוגיית השיפוט בענף הכדורסלצילום: הלל מאיר/TPS

השופטים תחת בדיקה מקיפה. אירועי הימים האחרונים, בשיאם התפרצות של מאמן מכבי ת"א, הקרואטי נבן ספאחיה אל עבר שופטי משחק חצי גמר גביע המדינה בכדורסל מול מכבי אשדוד לא צויינה בדו"ח, הביאה את משרד התרבות והספורט להודיע היום (ראשון) על הקמת וועדה שתבחן את סוגיית השיפוט בענף הכדורסל.

בהתאם לסמכות שניתנה לה ובעקבות טענות עולות ונשנות של קבוצות רבות וגורמים בענף הכדורסל על שיפוט מגמתי, החליטה שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב על הקמת וועדת בדיקה חיצונית להתנהלות איגוד השופטים בענף הכדורסל.

השרה רגב מינתה את חברת תפן לבצע בדיקה מקיפה שתעסוק בסוגיית השיפוט בענף הכדורסל, כשהחברה נדרשה להציג תוך שלושה חודשים המלצות על שיפור הסוגיה.

במסגרת סמכותה, תבדוק הוועדה את הליכי הכשרת השופטים באיגוד, קידומם, מנגנון שיבוצי השופטים, תקנון האיגוד, הקוד האתי והתקנון המשמעתי באיגוד. בנוסף, תקיים הוועדה ניתוח השוואתי אל מול שיטות העבודה ודרכי הפעולה של איגודי שופטים במדינות מובילות בתחום הכדורסל בעולם וכן כל נושא נוסף שתמצא הוועדה לבחון.

עוד נקבע כי הוועדה תתייחס להמלצות ועדות שונות שעסקו בענייני איגוד השופטים והיא אף תקיים דיונים ותיוועץ עם גורמי מקצוע בתחום ותהא רשאית לזמן חברים שיופיעו בפניה.

כאמור, את דיוני הוועדה תרכז חברת הניהול תפן ובראשה תיבחר דמות בכירה ומקצועית המעורה ברזי ענף הכדורסל. מסקנות הוועדה יוצגו בפני שרת התרבות והספורט, מירי רגב ומנכ"ל משרדה עו"ד יוסי שרעבי בתום תקופה של 3 חודשים קלנדאריים והן אף יוצגו לאחר עיון להנהלת איגוד הכדורסל.

השרה רגב אמרה עם ההחלטה להקים וועדה חיצונית כי "הגיעה העת ללמוד ולבדוק את סוגיית השיפוט בענף הכדורסל ודרכי הניהול הנהוגות במדינות המובילות בעולם וזאת לטובת קידום תרבות ספורט מקצוענית ועקרונות משחק הוגן".