איומים באיראן
איומים באיראןצילום: רויטרס

סגן מפקד משמרות המהפכה, חוסין סלאמי, מבהיר את עמדותיה הלוחמניות של איראן כלפי ארצות הברית ואומר כי ארצו שיפרה את יכולת טיליה ואת דיוקם, כדי שתוכל לפגוע בהצלחה בנושאות מטוסים אמריקאיות.

את הדברים אמר סלאמי בראיון שהעניק לקראת יום המהפכה האסלאמית באיראן, ועל פי דיווחם של חוקרי מכון ממר"י סיפר כי איראן הצליחה לייצר דגם של כלי טיס בלתי מאויש משופר מזה האמריקאי, RQ-170, שנתפס בידי המשטר בתקופת כהונת הנשיא אובמה והזהיר כי כלי הטיס של אמריקה חשופים לעיני המכ"מים האיראנים וכי לאיראן יכולות הגנה מגוונות, באוויר, בים וביבשה.

לדבריו, ערי הטילים של איראן הן רבות ובטוחות ומבטיחות שיגורי טילים מסוגים שונים בו זמנית. עוד ציין, כי סוריה ועיראק נחשבות כעומק האסטרטגי של איראן משום שהיא לא מגבילה את ביטחונה רק לגבולותיה, אלא נאבקת באויב הרחק מגבולותיה.

בממר"י תרגמו והפיצו את עיקרי דבריו של הבכיר האיראני:

"היום אנו יכולים להתמודד עם האיומים הגדולים ביותר ולהילחם באויבים הגדולים ביותר, קרי אמריקה. במלחמת איראן - עיראק הבנו שאין לנו בעל ברית שעומד בהתחייבויותיו. עלינו להישען על הפוטנציאל הפנימי שלנו ולייצר עוצמה. עלינו לנצח.

בחנו את כל נקודות העוצמה של חזית היהירות (כינוי לארה"ב) ויש לנו הערכה מדויקת על חוזקות האויב וחולשותיו. אנו יודעים על היכולת האווירית והימית של אמריקה מסביב לאיראן. תמיד התייחסנו לאופציה הצבאית של האויב כראלית, בין אם הייתה על השולחן או מתחתיו.

היינו צריכים למצוא פתרון כדי להביס את נושאות המטוסים של אמריקה. הדרך לא הייתה לבנות נושאת מטוסים בדומה לזו האמריקאית, אלא הבנו שעלינו לשפר את דיוקם של הטילים הבליסטיים שלנו ולהשיג יכולת לתקוף את נושאת המטוסים לפני שמטוסיה מגיעים לטווח המבצעי.

בדרך זו עברנו ניסויים לא מוצלחים אך המשכנו במלאכה עד שהגענו להצלחה.

השגנו היום את טכנולוגיית הכטב"מים עד כדי כך שלא רק שהצלחנו לבצע שחזור הנדסי ל-RQ-170 האמריקאי, אלא שגם שיפרנו אותו. ייצרנו כטב"מים שיכולים לטוס 36 - 48 שעות ברציפות לטווח של אלפי ק"מ, ביכולתם לשאת נשק, לבצע פעולה מבצעית ולחמוק ממכ"מים.

לפני כמה חודשים שוחחתי עם בכיר מסוים מאחת המעצמות הטכנולוגיות. בביקורו באחד ממקומות הייצור שלנו הוא אמר 'אתם הולכים ומייצרים תרבות גדולה'. זו הודאה של המעצמות הגדולות ביכולתנו.

כאשר ביצענו תרגילים במים שלנו בדרום המדינה, גילינו במכ"מים המקומיים שלנו את כלי הטיס חומקי המכ"מ של האויב והברחנו אותם.

האויב יודע שירי של הכדור הראשון ושיגור הטיל הראשון יביאו למלחמה ללא קץ, לכן עד כה האויב לא נקט בצעד צבא כזה.

אנו נמצאים ברמה של אסטרטגיה הגנתית ואסטרטגיה התקפית. ביכולתנו להסב מכות כבדות ורציפות לכל בסיסי האויב הנמצאים באזור. אנו יכולים להילחם באויב בים או בכל מישור אחר.

ערי הטילים של משמרות המהפכה הן רבות ונמצאות במקומות בטוחים מאוד מפני תקיפות האויב, הן ברמה הקונבנציונלית והן ברמה הלא קונבנציונלית. לא כל טילינו נמצאים בערי הטילים. אנו יכולים לבצע שיגורים רבים מסוגים שונים בעת ובעונה אחת, דבר שלא ניתן להתמודד איתו.

יש לנו חבילות עוצמת הגנה מגוונות, אחת מהן היא טילים. נגן על האינטרסים שלנו ועל הכבוד שלנו על ידי הטילים. ודאי שהעם האיראני לא רוצה שאיראן תהפוך למרכז ההתקפות. לכן, כל המדינות האלה באזור שכעת נאבקות באויב, נחשבות כזירת האסטרטגיה שלנו. אין זה מן החוכמה שמדינה תגביל את הביטחון שלה לגבולותיה בלבד. היום, צבאות סוריה ועיראק נחשבים כעומק אסטרטגיית ההגנה שלנו. האסטרטגיה הנכונה ביותר היא להיאבק באויב הרחק מגבולותינו".